Frispel

sedan 2001

Nya Forumet igång

JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Har en fråga.  Hur gör man för att lägga in en bild i säg en annons eller i något forum?

Trycker på bilden under knappen för fet stil när du skriver inlägget.
Alternativt klickar du på "bilagor och andra tillval", men då verkar bilden få vara max 192 kB.


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Detta forum kanske är smidigare och mer lättöverskådligt? :-)

Men vart tog alla reportage, medlemmars sidor och framför allt spelställena, vägen? :-O
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Tjohejsan: Det var skarpsynt av dig att upptäcka. Ingen jätteallvarlig bugg, hänger ihop med att innehållet i vårat gamla forum lagrades lite annorlunda. Om det inte visar sig vara värre får det nog vara så för nu iaf.

Terminator: Databasen finns kvar men "någon annat" (Trademark) får förbarma sig över att utveckla nya funktioner kring det.


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Ok. Jag förstår. Lite tråkigt att det är borta för tillfället. :-( Hoppas nån annan kan ta tag i det då. :-)
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag kan förbarma mig över gamla sidan. Jag kan åtminstone lägga upp den som den är, fryst och utan forumdel eller möjlighet att logga in.


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 967
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Hej

Kanske är det jag som letat dåligt, men jag hittar faktiskt ingen information om hur man donerar nuförtiden. Tacksam för sådan information.


GAM

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
  • Stad: Gävle
Har kikat runt lite på nya sidan och tycker det ser riktigt bra ut!

Men sonar - jag kanske är blind men vart hittar jag topplistan över spel och prisstatistiken???

Med vänlig hälsning,
GAM
"Var lampa har sin sockel!"


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Allt det gamla som inte var forumet är lagt i träda, vi kan väl ta diskussionerna kring det i denna tråden: http://www.svenskaflippersallskapet.com/index.php?topic=22093.0

Vad gäller donationer så är den delen också pensionerad för tillfället. Vill inte ta emot donationer om jag ska försöka lämna över allt. Då är det bättre att efterföljaren får starta sin egen kampanj.



EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Zwei Zynpunkten:
1. Man kan attacha filer i till poster i forumet, t.ex. bilder. Men finns det något sätt att få in bilden i själva forumposten med img-taggen?

2. Hårddiskplats vill man kanske spara, men är inte 192kb för attachments lite väl strikt setting?


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
1, ingen aning har inte försökt själv

2, standard inställning för smf, hade väl själv gärna sett att den resizea bilderna automatiskt som den tidigare gallerifunktionen gjorde men de verkar inte ha implementerat något sådant.


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
2. Men det kan ju hända att man vill attacha annat än bilder. T.ex. .pdf:er av manualer eller så. De kan lätt gå upp över 192kb.


kissedin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
  • Stad: Växjö
Kul med ny plattform! En liten fråga bara; är det fler än jag som saknar den gamla färgsättningen? (Orange/svart)? Skulle vara kul att få tillbaka den då den profilen ger lite av en särprägel.
- LOOKS LIKE WE GOT US A CONVOY -


dawen

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 114
    • Visa profil
  • Stad: Gotland
Antingen så funkar det inte att skicka PM för mig eller så är det nån bugg som gör att de inte syns i skickat mappen.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
dawen: Det finns en "spara i min skickat korg" ruta att kryssa i, har du gjort det?

Annars så ska det fungera med meddelandena vad jag vet.


dawen

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 114
    • Visa profil
  • Stad: Gotland
Va? Menar du att man måste läsa det som står vid rutorna ???
Missade den rutan så allt är nog frid och fröjd... fick svar på mitt pm också så det hade nog gått iväg som det skulle  :-[


Tags: