Frispel

sedan 2001

Corvette - ett spel värt att köpa?

LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Tänkte höra med er här på forumet:

1) Någon som har några åsikter om "Corvette" som spel? Tänker då både på hur det är att spela samt hur det är att sköta/äga.

2) Å så klart...vad är dom i för prisklass? Ange gärna i prisintervall från "ganska sunkigt skick" till "ganska bra skick.

Har kollat runt och sett några som påstås ha sålts eller säljs för 14-19000. Tycker det verkar som alldeles för höga priser. Min gissning på ett "fair" pris är 8000-11000. Vad tror ni?


Patrik

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 620
    • Visa profil
  • Stad: Landskrona
Tycker nog inte att det är mer värt än ca: 7-8000:-

Är skicket mycket bra, kan det ju vara värt mer.



Problemet är att vi flippersamlare ringer runt
till alla utställare som idioter och dom höjer
ju sina priser efterhand.

Och oftast får man ett svar när man frågar pris:

Fick ett bud på 15000:- Och du får ge mer om du ska ha det..

:-(null


Don-Martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
  • Stad: Kumla
Halloj

Jag tycker Corvette är både ett snyggt och roligt spel.  

Gillar LT 1:an i vänstra hörnet speciellt när man flipprar lite innan man har skjutit upp kulan så varvar motorn. Dragstrippen är trevlig också..  speciellt den animerade varvräknaren på displayen när du kör dragracing och "granen"  fast de snyggaste animationerna är inne i depån tycker jag..  animation visar den bil som du senast har lyckas skaffa. (så du kan få 8 olika bilar vid depå besöken.)

Priset..  det varierar ifrån köpare till köpare..  mitt är fint på spelplanen men lite ful låda (skaft i några hörn och ritat på) och för det fick jag ge 7.000:- för ca 1½ år sedan.  

Så ett pris runt 8.000:- verkar vettigt tycker jag..  (då ska det var i hyffsat fint skick) en sak som brukar saknas på spelet är ofta tändkablarna som sitter ovanpå motorn..

/Kenneth


Tags: