Frispel

sedan 2001

Tummen upp.......

MAW

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 679
    • Visa profil
  • Stad: Färjestaden
På RGP är det ju ganska så vanligt med "Good seller alert". Och liknade med "Bad" då något är mindre bra. På svenska borde det väl bli tummen upp?

Skulla vilja göra en upp tumme för Johan Tjernell. Som på egen hand konkade upp ett 185kg tungt NBA-Jam arkadspel, såg till att det hamnade på en lastbil och säkert transporterades till Öland. Medans jag själv satt på jobbet och rullade tummar bakom min monitor. Spelet var i bättre skick än jag hade förväntat mig och priset var klart överkommligt. Har jag vägarna förbi Eskilstuna
ska jag hjälpa dig att bära flipper, antar att jag är skyldig dig det? ;-)

Tack Johan!  :-)


Tjernell

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 257
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Hej
Tack för tummen upp, kul att det gick bra. Hoppas att nycklarna, hundringen och skruvarna låg kvar i kabinettet. Är du sugen på att bära flipper kan du ju alltid gå in på:


e-tunaflipper

och se vad som finns att bära runt på. mvh Johan


MAW

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 679
    • Visa profil
  • Stad: Färjestaden
Joda allt fanns på plats.
Trafon som skall omvandla 230v till 115v är kass. Men flipperskroten i Läckeby hade en beg. på lager. Så förhoppningsvis så kanske man kan få liv i det till kvällen.
Men problemet hur jag ska få ner det till mitt spelrum i källaren saknar fortfarande lösning.
Kabinettet är inte stort, det är gigantiskt!:-D


Tjernell

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 257
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Hej
Vad roligt om det studsar igång utan en ny TV. Du får uppdatera om resultatet. Ett tipps om flyttning är att helt enkelt lyfta upp det med en stark rackare ( mycket stark ) i varje hörn av maskinen och kånka ner det. Lycka till och rammla inte... mvh Johan


MAW

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 679
    • Visa profil
  • Stad: Färjestaden
Japp! Efter att ha fixat en ny trafo från flipperskroten i Läckeby. Rullade skärmen igång
utan problem. Bra bild utan blödningar eller några inbränningar:-). Även den andra trafon som skall ge 5 och 12volten är rökt. Finns säkert något samband har, att de gick samtidigt. Ordenlig spik på elnätet?
Men det är ett mindre problem, känns som mållinjen är nära nu
:-)


kentamannen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Tjenare.
Jag var hos Tjernell och såg det STORA MONSTRET i källaren.Herregud!!Det blev ingen affär på det iallafall.Släpet var redan överfullt med banditer.Långt till skåne!!
Han var även hjälpsam med mina banditer, han körde ut dom samtliga i släpet till mig!!
Bara plus där!!
PS.Alla utom 1 är igång nu.
Kennet


Tags: