Frispel

sedan 2001

S: Virtual Pinball 46"

Pale

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
  • Stad: HÄSSLEHOLM
Hej,

(Det är ju inget riktigt flipper men nära nog ;)
Ligger det i fel kategori så vänligen flytta. tack)

Jag har inte bestämt mig till 100% än utan tänkte mest kolla hur intresset är för att köpa mitt färdiga Virtual Pinball bygge.
Perfekt för Er som inte orkar/vill snickra själva , bara att köpa färdigt :)

För närvarande så är där ca 97st spel redo att spelas. Några exempel: AFM/MM/CC/MB/FT/WW/TS/IJ/LOTR/TZ/STTNG och ett jävla gäng till , typ alla spel som är något att ha :)

Lite kortfattat:
* 19mm mdf med limmat vitt högblankt laminat (har fortfarande skyddsfolien på)
* Dator (Intel Core i5 2500K, 8gb ram, 80gb SSD, GTX480/GT210 osv)
* 1st 46" Philips LED- Full HD 100hz
* 1st 32" Thomson Ful HD
* 1st 19" Dell TFT-skärm
* 1st IPAC
* Knappar med LED
* Helt ny myntlucka
* Nya siderails
* Nya backbox gångjärn
* Specialtillverkad lockdownbar (samma pressade hörn som original)
* 3st kvicksilverbrytare för att sköta tilten
* 4st Nya ben
* 2st bra Pioneer högtalare
* 1st subwoofer i kabbet
* 1st spelplansglas

Lite videos på det färdiga:
Info om kabbet:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FgqJqE7cNHQ

Speltest av White Water:
http://www.youtube.com/watch?v=-Nnf0KMhHD4&feature=player_embedded
Bilder:






Som ni förstår så kan det såklart inte helt till 100% ersätta ett "riktigt" flipper men som spel för att prova /lära sig regler eller bara helt enkelt spela så är det oslagbart.

Jag har inte snålat på någonting vid bygget så alla delar är nya och i strålande skick. Ett snickeri har pressat mdfen och laminatet åt mig efter ritningar som jag gjort och jag har sedan byggt ihop hela spelet själv.

Skärmarna är såklart strippade på alla plastdetaljer som stora ramar osv.
Ska även tillägga att det är alltså i backboxen fräst spår för att dölja så mycket som möjligt av skärmen. Likaså är det till spelplanstv, fräst så mycket det går av mdfen så bara 1mm av mdfen samt laminatet står för ytterkanterna allt för att man ska få så liten ram som möjligt synlig av runt spelplanen.
Spelplansskärmen ligger på en skumgummilist och sen ligger det en list uppe på skärmen som sen glaset ligger på.

Jag har sett ett par andra byggen där man lyft ner original tv med ramar osv rakt i och det ser för tråkigt ut. Man får kanter 5-6cm ut i spelplanen.

Spelet står i Norra Strö, Skåne, pga lite känsligheter med skärmar osv så ser jag helst att köparen kan tänka sig komma och hämta. Visst jag kan skicka men kan inte ta ansvar för saker som går sönder.


Pris: BUD alt. byte mot något fint flipper  /- pengar
« Senast ändrad: december 10, 2012, 16:21:50 av Pale »


Tags: