Frispel

sedan 2001

S: Dr Who *SÅLT*

BeO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Furulund
Motvilligt lägger jag nu ut mitt Dr Who till försäljning.

Jag har haft spelet sedan slutet på 90-talet. Efter att hissen gick sönder för 10-11 år sedan har spelet stått som prydnad i vardagsrummet, alltså väldigt lite använt sedan det lämnade utställarmarknaden.

Först det dåliga: Skicket är ej mint, höger sida är solblekt. Lite kantstött här och där. Botten bågnar lite och behöver limmas, dock sitter det ihop bra så det håller inte på att rasa ihop :) mest ett estetiskt problem. En optoswitch på mini playfield fungerar ej.
Hissen fungerar ej som den ska, har den urplockad för tillfället. Myntinkasten är ej kompletta.

Finns det då något bra med spelet? Ja givetvis :)
Först och främst, det är ett Dr Who! (ja jag vet, vissa håller inte med mig om att detta är ett plus :p ) Spelplanen är nyligen rengjord. Den är i fint skick, inget slitage på grafiken. Alla lampor och flashers är utbytta. Samtliga gummin och plastposter utbytta. Även haft av och putsat upp ramperna och kretskorten undertill. Nya delar i flippermekanismen. Även flipprarna är utbytta. Displayen fungerar fint. Fint backglass. Nya drev i växellådan till hissen. Nya kulor. Ingen borrad front.

Varför sälja om jag nyligen lagt ner så mycket tid och pengar på det? Jo det är dags för flytt till annan ort, och jag kommer ej att ha plats för ett spel :( så antingen sälja till någon som vill fixa det sista eller sätta spelet i ett förråd någonstans tills jag hittar en större lya. Tänkte testa första lösningen innan jag börjar jaga förrådsplats :)

Spelet finns i centrala Kristianstad.


Pris? Ja just det, ett sådant ska man sätta också. 9000:-, då ingår några extra flipperspolar också :)

/Mvh
BeO
« Senast ändrad: november 19, 2012, 21:34:20 av BeO »


Tags: