Frispel

sedan 2001

Bally Circus

janne6304

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal
Jag har en vän i Holland som jag brukar köpa banditer av i bland. Nu har han en Bally Circus till salu, ser att toppglaset inte riktigt är de vanliga men ser bra ut i övrigt. Finns det intresse så hör av er! Jag har fler bilder att maila.
« Senast ändrad: november 11, 2012, 01:31:58 av janne6304 »


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag har slutat kladda i andras salu-trådar, men i det här fallet så känner jag att jag måste informera att om det där är en 1037/1037-1 (d v s en Circus II) så är det fel toppglas på maskinen.
Toppglaset som är förstört på flera ställen, är ett toppglas till en 931-B (en dansk Circus). Men det är flera egendomligheter med grafiken på glaset vilket får mig att tro att det är en egentillverkad translite.

Om det är en 931-B maskin så är hjulglaset fel och då måste både toppglas och hjulglas bytas ut mot friska 931-B glas för att få maskinen i originalskick.

Circus är en trevlig och populär maskin, och denna maskin behöver förhoppningsvis bara ett frisk toppglas.
« Senast ändrad: november 13, 2012, 09:53:08 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


janne6304

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal
Danne: Har du sett det övriga glasen och bilderna som jag mailat ut till det som svarat?

Som jag skrev så kommer den inte att säljas som någon Bally orginal och priset kommer därför att bli därefter.
Min Holländske vän vill hellst veta vad han kan få men jag har försökt pressa på om ett pris men inte fått svar ang detta.
Så Jimmy o Peter (som svarat) ni kan ge mej ett pris så kan jag se om han nappar.


janne6304

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal

bullen78

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
  • Stad: surahammar

janne6304

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal

Tags: