Frispel

sedan 2001

Köpråd och tips -Första spelet.

Magnetikk

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Hej.
Nu är det mer än hög tid att inhandla första egna spelet!
Jag har gått i köptankar till från dom senaste 10+åren och fattar inte varför jag inte köpt ett spel långt innan när dom va lite billigare. Men andra saker har väl kommit i vägen OSV.
Nu har jag däremot fått hjärnsläpp på vad jag vill ha! Alltid är det något.
Kan väl börja med mina krav, funderingar och budget.
Krav: Williams/Bally eller Stern. DMD är ett måste! Alltså 90-tal och framåt. Att spelet säljs i stockholm är oxå mer eller mindre ett krav då jag vill se det innan jag köper! Att det är fullt fungerande.
Budget: Det går efter vad det är för lir såklart men har ju inte råd med något AFM, MM, TOM eller MB direkt.
Ett spel jag fastnat för som inte verkar säljas allt för dyrt är World Cup Soccer, det skulle jag absolut kunna tänka mig! Vad är idag rimligt att ge för ett WCS i bra bruksskick?
Kom med förslag på spel! Säg att budeten ligger på 20k.
Har du ett spel till salu i stockholm och inte är en blocket-nasare? Hör av dig på mailen! Magnetikk@hotmail.com
Tack på förhand!


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Jag skulle säga runt 15k plus minus 1,5 k är rimligt för ett WCS i ok skick.
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


webdiddy

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Ett spel som är sjukt prisvärt och du får mycket för pengarna tycker jag är "The Shadow".


Magnetikk

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Tack CKR och webdiddy för svar!
Då vet jag vad ett WCS kostar idag ungefär. Har aldrig spelat The Shadow däremot, får väl pröva det som Virituellt spel först och se om det är något spelvärt!
Kom gärna med fler tips! Va inte rädda för att gå högre i budget! 20K är inget som är spikat! Huvudsaken är att jag får ett vettigt första flipper helt enkelt!


webdiddy

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Handlar också om man gillar stop n go, eller flow.
I din prisklass:

Flow: Fish Tales, The Shadow, The Getaway: High Speed II.
Stop n Go: Road Show, Nba fast break, WHO dunnit.
« Senast ändrad: november 03, 2015, 10:38:09 av webdiddy »


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd

Magnetikk

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag får helt enkelt klura lite och lägga upp en köpesannons och hoppas på det bästa!
The Getaway: High Speed II är ju av intresse! NBA Fast break har jag aldrig lirat heller tyvärr. Road Show och WHO dunnit har jag spelat en del och är inget spel jag vill äga som enda spel, kanske något om man skaffar fler i sånna fall. Fish Tales är ett kul spel, rätt svårt oxå, kanske lämpar sig bra hemma? Ball musik i det oxå!
Kom gärna med fler tips så ska jag se till att knåpa ihop en köpeannons med ett par titlar! Funderar även på att skicka mail till utställare, såsom flipper doktorn och gubben här i stockholm och fråga om dom har något lir dom vill sälja! Något jag borde tänka på där?
 Tack alla för hjälpen!


Magnetikk

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

Tags: