Frispel

sedan 2001

Flipper-tech i Båstad-omårdet?

POwR

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Sitter i Båstad med mitt nyrenoverade TZ. Dock vid uppstart efter att ha kopplat ihop allt visar den "GND. SHORT ROW 1 IS STUCK CLOSED". Finns det någon flipper-tech i området som känner sig manad så skicka mig gärna ett meddelande med kostnadsförslag för att komma och titta på det. Kan gärna även få se över vårt STTNG samtidigt som har lite småfel.


cl65

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Sverige
Som quickfix kan du prova byt U18. Byt även U20 när du ändå  är i farten. Dessa komponenter sitter på CPU-kortet(Kortet där batterierna sitter). Kolla noggrant så du inte har fått grönt ärg från batterisyraläckage och byt batterierna om du inte redan gjort det.
"It's a great day for jousting!"


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Lugn i stormen. Byt inget förräns du felsökt lite. Börja med att dra ut alla kontakter som sitter på cpu-kortets J206-J207-J208-J209.
Gör detta med spelet avstängt, sätt sedan på spelet och se om felet kvarstår. Är felet borta är det på spelplanen. Är felet kvar är det på cpu-kortet. Då kan du fundera på att byta U18 osv.


Thompa

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
När jag hade liknande problem på ett shadow så satt problemet på ett switchkort under spelplanen. Bytade ut alla tre ic kretsarna på kortet och så funkade det igen.


Tags: STTNG