Frispel

sedan 2001

Roadmap SFS

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Här beskriver jag min plan med SFS framöver. Jag har tidigare skrivit om det, sisådär 6-8 månader sen. Nu har det iaf klarnat lite mer.

Nuvarande plattform som SFS är baserat på försvinner helt. Jag har inte tid att underhålla och utveckla den och det är för mycket att lämpa över till någon annan.

Så inom en snar framtid så kommer jag att migrera forumet till en ny forumplattform. Jag har kikat runt lite och kommit fram till att Simplemachine forum kommer bli en bra ersättare.

Är inte helt säker på att det finns en mobilversion (responsiv) av smf forumet idagsläget men om jag förstått det hela rätt så kommer det i och med nästa release.

Det blir en del arbete att fixa till en konvertering så att alla användare och postningar kommer över helskinnade men jag har goda förhoppningar om att det kommer bli bra.

Efter att det nya forumet är uppe så kommer nya moderatorer att rekryteras som ska sköta den dagliga tillsynen.

Efter att vi kommit så långt så får vi se vart vi står och hur vi går vidare.

Visst blir det tråkigt att de andra funktionerna försvinner men jag ser inte i dagsläget någon möjlighet för dem att finnas kvar utan extremt mycket arbete.  Databasen kommer att finnas kvar och om vi tycker att någon funktion ska återinföras i framtiden så går det att spinna vidare på det som finns.


Några frågor på det? :-)


kissedin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
  • Stad: Växjö
Låter bra! Blir grymt med ny plattform. Smf kanske går att köra med tapatalk?
- LOOKS LIKE WE GOT US A CONVOY -


Tags: