Frispel

sedan 2001

Någon som kan pinDMD?

jangus

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 165
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Har installerat VP med tre skärmar och det fungerar bra.
Nu har jag försökt att få pinDMD2 att fungera. Först installerade Win7 något den tyckte skulle fungera bra som drivrutin utan att jag fick vara med. Sedan gick det inte att uppdatera den drivrutin till den rätta. Jag avinstallerade drivrutinen, startade om etc och lyckades inte få Win7 att installera den rätta.
Nu har Win7 helt slutat att visa ens den felaktiga drivrutinen i Device Manager. Hur jag än försöker med att starta om, koppla i/ur USB-kabeln etc så vill den inte längre veta av pinDMD.

Några tips?


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Kan inget om pindmd men prova att systemåterställa windows 7 tills punkten innan installationen sen försöker du installera rätt drivrutin först o sen kopplar du in den. Bara en tanke. Många skrivare arbetar på det sättet att du installerar drivrutin först. Kanske är det så på denna enhet osså?


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala

jangus

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 165
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Installationsordningen enligt anvisningar skulle vara att låta windows först detektera enheten som okänd. Därefter uppdatera till korrekt drivrutin.

Har nu fått reda på att den felaktiga drivrutinen kanske gömmer sig under "hidden devices". Ska kolla det vid nästa tillfälle.
« Senast ändrad: januari 27, 2015, 12:53:13 av jangus »


spahner

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
  • Stad: Helsingborg
Du kan också prova Scan for hardware changes i Device Manager. Om den inte dyker upp så ligger den säkert som en Hidden Device som du säger.


jangus

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 165
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Scan for hardware changes identifierar inte pinDMD. (gjorde det säkert från början men inte nu längre).
Har kollat i Hidden Devices och där ligger den inte heller. Kollade för säkerhets skull om något i Hidden ändrades då jag drog ut alt. anslöt pinDMD, men ingen förändring.


jangus

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 165
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Nu har jag fått en ny pinDMD och skaffat ett PCIe-USB-kort.
Det löste problemet med att datorn vägrade installera drivrutinen till pinDMD. Så nu står det vackert pinDMD i Device Managern.

Men jag får ingen bild på DMDn.
Installationsmanualen är inte speciellt ingående. Man rekomenderas att använda en speciell VPinMame.dll för pinDMD. Men med den kraschar pinMame varje gång jag försöker starta ett flipper.
Annars har jag en VPinMame.dll som faktiskt fungerar, men den ger i vilket fall inte någon indikation att DMDn lever.

Om jag tar DMDn med tillhörande kraftförsörjning och ansluter den till platta kabeln från ett vanligt flipper så fungerar DMDn perfekt. Så det är alltså inte fel på den.

FRÅGA:
Är det någon här som fått pinDMD tillsammans med VPinball och PinballX att fungera? Vore önskvärt med lite hjälp :)


Tags: