Frispel

sedan 2001

Repor i sidan

KCL

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
  • Stad: Västerås
på rekommendation hittade jag hit så detta blir mitt första inlägg. För övrigt så är det väldigt kul att vara här.

Har precis slagit till på ett första flipperspel som hämtas inom kort. Det är några repor på sidan som är synliga som man skulle vilja få bort om eventuellt omlackerat. Är det bäst att göra det på eget bevåg eller ska man skicka in det? Vid hålen så är det lite slitet på spelplanen, har någon tips så är det väl mottaget om vad man kan göra.

Att tillägga så är det Super Mario flippret som jag klivit in på som första köp.


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Jag fixade lite på ett Tommy för några år sedan. Kanske något tips där?

Tommy


KCL

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
  • Stad: Västerås
Det såg riktigt bra ut faktiskt. Hur hittade du rätt kulör som matchade den gamla? Vad för typ utav färg använde du dig utav?


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Det finns lite olika sätt att gå tillväga. Det enklaste är att köpa "barntuschpennor" som finns i en massa olika färger. Det är säkert många som tycker att det är helt fel, men för att snabbfixa lite störande repor tycker jag att det är lysande.

Ska man göra det på "rätt" sätt är det troligen Humbrol-färger som gäller. Det är de små burkarna man använde till modellplan etc som fortfarande finns.


Humbrol

Hittar man inte rätt färg får man blanda i lite av någon annan färg för att matcha.

När det gäller tex blekta sidor (oftast röd färg) ska man använda glasfärg som fyller ut ordentligt.
Snabbfixen är att fylla i med tuschpenna, men då får man färgskiftningar om man lägger lager på lager.

Glasfärg

Lilian i Danmark är en jäkel på reparationen. Hon maskar in och målar med paintbrush.

CV
Black Rose
Kiss


Tags: