Frispel

sedan 2001

Veckans överpris!

ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
HMM för 16500:-   Måste nog höra till det högsta överpris jag sett... :-)


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Det är ju för sjutton ett Balley!
Är det ditt gamla Urban? :-)
Matchstick Pinball


Stoffe

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Jag förstår inte riktigt poängen med trådar som den här.

Känns mest som att man är ute efter att håna folk för att dom inte "kan priserna" eller i andra fall har skrivit en "dålig" annons på blocket.

Tråkigt att se.


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Stoffe: Ska försöka förklara poängen på ett bra sått.
Man är ute efter att håna folk för att dom inte "kan priserna" eller i andra fall har skrivit en "dålig" annons på Blocket.
Matchstick Pinball


Stoffe

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Och det är just det jag tycker är tråkigt att se. Ser hellre att SFS är ett trevligt forum.


Zoda

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 68
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Bra Stoffe! Kan bara instämma, massor med tråkiga och nedsättande kommentarer mest överallt, särskilt från dem som varit med länge.

Ett för högt pris reglerar sig själv, varan förblir osåld, och säljs senare till ett lägre pris = marknadspris. Det är väl upp till var och en att bedöma vad man är beredd, och har råd att betala för sin nostalgitripp, är det fel?


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Stoffe:Det blir ju lite knasigt när folk begär mega money för något som är värt ca 1/5 del av priset, och det roliga faller in när dom inte har en susning ;-)

Zoda: Håller med om att dom gamla jävla svinen på forumet bara förstör och hatar! själv är jag hyfsat ny och from... from som ett lamm.
Matchstick Pinball


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Håller med stoffe. Ingen här har väl med vad mrx vill sälja för?. O skulle inte detta ligga under köprelaterat?


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Var mest en kul kommentar ... Inget annat.
Håna .. Neee . Rolig annons bara. Har ju varit ett par emellanåt. Folk får ta precis hur mycket dom vill.
Ta det med en smula salt så går det ner... (Ironi...)bäst att skriva det med.
Under köprelaterat ...Nej.  Inget annat än lite (skit)snack så helt klart under flippersnack.
Någon mer som inte förstår så ring gärna så ska jag förklara lite närmare... :-P


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad

fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Gurkmajonäs är ju för jävla gott
Matchstick Pinball


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Jag som gammal jävel tycker att det varit överpriser de senaste 10-12 åren och hajar inte längre till när nån t ex säljer ett Popeye för 16k. Max 2k ska ett sånt skitspel kosta. :)


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd

cho

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag kan naturligtvis förstå bägge sidor här, men det borde väl rimligen vara relativt ok att häckla folk som inte har koll på läget i ett för hobbyn dedikerat forum? Eller vad tror ni att snubbarna på knypplingsforumet skriver om en person som vill sälja en knyppeldyna på Blocket för 10.000 som är värd 100 spänn? Urban är nog dessutom en av de mer ödmjuka personen på det här forumet såvitt jag vet.

Om inte annat så är det väl bra information för andra på forumet (som eventuellt inte har koll på läget) att 16 rökare för ett HMM inte är ett rimligt pris att betala?


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Det pratas alltså om Heavy Metal Meltdown för de (som jag) som inte känner igen förkortningen:
http://www.blocket.se/ostergotland/Flipperspel__balley__58270161.htm?ca=23_11&w=3


Tags: