Frispel

sedan 2001

lw3 fråga

ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Tyckte layouten var väldigt likt mitt t2. Är det så? Jag har inte lw3 o har aldrig spelat det. Spelar det som t2? Jag menar inte regelmässigt utan mer hur kulan går
« Senast ändrad: januari 12, 2015, 23:03:44 av ADA »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Nej. Spel som ser likadana ut spelar väldigt sällan likadant på grund av så många andra parametrar.


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad

doodle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 286
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
Dessutom är det väldigt stor skillnad i känsla och flow på spel från olika tillverkare (i det aktuella fallet Williams resp DataEast) även om det teoretiskt sett hade varit samma spellayout.
/Micael MIM Magnusson


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
LW3 på Papa tv Live

Här spelas LW3 så du kan se hur det ser ut.

Som Doodle säger är det ett Data East som har lite annorlunda spelkänsla är tex Bally/Williams.
Inte fel på något vis, men kanske inte lika "skönt" som B/W.
Skillnaden är väl ungefär som Bally kontra Stern.

Jag hade ett som såldes till dina trakter för ung 10-12. Borde väl ligga runt 12 med tanke på prisutveckling.

Jag hade dock rekommenderat att av de traditionella titlarna före detta spelet. Har du vägarna förbi Lund så har vi en del du kan prova för att se vad som passar dig.


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Hehe ska absolut komma ner till lund o kika in :)
Har haft en några olika spel nu o kommit fram till att jag gillar spel utan för djupa regler som man kan döda den lilla tid man har nu för tiden. Älskar mitt id4 o mitt t2 är osså ett sånt fast action typ :).
LW 3 har jag fluktat efter länge men aldrig fått tummarna ut. Ser ut att vara ett nobrainer spel o skulle passa mitt liv nu :). Sen älskar jag ju filmerna...men teman ska man ju passa sig för..sålde stern spiderman snabbt. Fastnade inte för det fast att jag älskar spiderman. Nåja om du vet nån som har ett lw3 så hör gärna av dig :)


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Sen är väl afm högst på listan men några billiga sådana i renoveringsskick finns ju inte :)


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Ojdå, 8500 var det visst och såld till Robert.

Billigt billigt :-)


AFM kostar mycket även om det är renoveringsobjekt, men man får inte glömma att pengarna man lägger troligen kommer tillbaka när man säljer. Brukar öka till och med i denna konstiga hobby...


sven666

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 262
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hintade inte planetarypinball om nyproduktion av afm och mb efter mm börjat skeppa på nån mässa nyligen?


Tags: