Frispel

sedan 2001

Sterns nya?

INK · 181 · 75232

MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Brock Lessnar har de dammat av ser jag och satt upp på backboxen. Spelet kan ju vara grymt ändå. Känns inte som om det alltid är temat som avgör om spelet blir bra eller inte. Vill gärna testa o se : )
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


Thompa

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
Håller med johan det blir nog svårt och dyrt att laga. Inte lätt att löda på det kretskortet!


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Förhoppningen är väl att korten kommer att kosta mycket mindre och att det även kommer att finnas ett inbytesprogram för trasiga kort. Annars är det ju bara sämre för oss konsumenter.


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
"Fast linuxdatorn är nog största besvikelsen ,med tanke på sterns kvalite lär den väl knappt håla ett par år , och sen lär den kosta rätt mkt att ersätta"

Tror ni att Stern även börjat tillverka Linuxdatorer i sin fabrik ?
Eller ska vi kanske tro att de köper in av tredje part , och att det faktiskt är en klar förbättring mot det vi ser idag ?

Kan man inte vara positiv o hoppas att det nya är bättre ?


Eller tänker ni varje gång ni ser något nytt hos*valfri biltillverkare* , *mobiltillverkare eller annat att.

"Det där är en besvikelse , kommer bara gå trasigt....."

Annan fråga - vilket tema vill Ni ha på ett flipper ? O varför skulle temat tala om om det är ett bra eller dåligt spel ? (Lex LOP ovan)
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Stern lär inte göra datorerna själva.
Dom gör nog inte dagens kort heller själva.
Men när ett cpu kort kostar nära på 4000 så undrar man vad datorn kommer att kosta,som garanterat kommer att vara kodad/krypterad eller på annat sätt gjord så man tvingas att köpa av stern.
Man kan ju hoppas på "utbytes system" , men dom skulle kunna göra det med s.a.m korten också,men inte gjort det.

Skulle stern sälja bilar så skulle dom gå i konkurs på tre röda.
Tänk om tex volvo skulle skicka ut bilar med tvivelaktiga delar och lösningar och saker som inte fungerar när det är helt nytt (som targeten i twd ladan som man numera har avstängd för att den strular så mkt,eller hammaren på metallica som tog bra länge innan en lösning kom ) och låta köparna upptäcka felen och åtgärda dom i efterhand.

imo har stern tappat otroligt mkt,tex spelplanerna,skador på inserts på två år gamla spel, av dom kanske 10 nib stern jag har köpt så har alla pajjat inom ett par tre veckor.
Tex ballastern på startrek höll en vecka,dekaler på myntluckan som sitter upp och ner fr fabrik,side art som lossnar på ett år gamla spel,targets på ac/dc höll i ett par dagar,en switch pajjat och lossnat på mustang efter tre veckor,kontakter sprucket i lödningen i bolltråget på flera ex. mm.mm.

Men,men, nu tillbaka till vad vi tror om nya släppet.

Vi kommer inte köpa det utan att testa det först,så man kanske får ta sig till london och eag i är iallafall..


Något positivt är ju att det är fina sling plaster ;)
« Senast ändrad: januari 05, 2015, 22:23:29 av johan_r »


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
SKillnaden är ju att "alla" förutsätter att t.ex linuxdatorn är skit o kommer gå sönder.
Ett antagande som kom absolut första dagen då spelet visas. Utan att man på något sätt fått någon information om vad det egentligen är för del/funktion.
Man är negativ och utgår ifrån att det är skit.

Jag kan hålla med om att det kanske önskar lite bättre "från-stern-fabrik-kvalitet" på många spel som kommit till Sverige.
Men vem vet - plötsligt händer det.


"Wow , STERN har börjat använda en linuxdator istället för de kort som varit massa problem med tidigare - hurra , detta verkar vara ett steg i rätt riktning - bra jobbat STERN"

låter ju mycket roligare än

"Oj , ett nytt flipper från STERN , vilket jävla skittema , kommer aldrig köpa det , o sen suger ju kvaliten oxå. Riktig jävla skit som vanligt från Stern helt enkelt....."

Parallellen till Volvo ser Ni nedan. Sicken jävla skitbil helt enkelt.....vi enas om att deras nästa modell säkert är skrämmande dålig ur kvalitetssynpunkt.
(Ja ja jag vet att jag är raljant nu....men det är bara det att jag tycker flippernördar på SFS generellt är så negativa)

September 2013 : Volvo Personvagnar återkallar omkring 8 000 bilar på den nordamerikanska marknaden. Orsaken är ett programvarufel som gör att batteriet laddas ut och även påverkar strålkastare, blinkers och vindrutetorkare.

Mars 2012:
Volvo återkallar 115.000 bilar av årets modell, 15.000 av dem finns i Sverige. Enligt Volvo PV beror återkallelsen på ett fel som riskerar krockkuddarnas funktion

Januari 2015: Volvo återkallar defekta bilar
Volvo har beslutat att återkalla 8 500 bilar av modellen V70 2.0 Flexifuel och S80 2.0 Flexifuel på grund av en kvalitetsbrist i bränslepumpen.

November 2007:
Samtliga 18 000 nya bilar, varav 5 000 i Sverige, av Volvos nya V70-modeller återkallas.
Bilarna har problem med sidokrockskyddet.

December 2012:
Nu flaggar amerikanska NHTSA för att Volvo återkallar ytterligare 7 420 bilar utöver de cirka 30 000 bilar som det annonserades om förra veckan. Denna gång handlar det om passagerarstolens ändstopp som kan vara defekt på vissa modeller.
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Precis,återkallar och åtgärdar.

inte som stern som låter köparna laga sakerna själv.

fast iofs så fick jag ju nya blixtar till ac/dc som var förstärkta....
« Senast ändrad: januari 05, 2015, 23:02:42 av johan_r »


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Vad jag menar är att även Volvo - skickar ut defekta produkter från sina fabriker. Men inte många gapar sig blåa på Volvo-forum om vilket skitbil Volvo tillverkar och säljer ;)

Någon som provat att skicka tillbaka spelet till Stern eller återförsäljaren man handlat av ?
Volvo ägare får bekosta transporten till verkstaden - kontroll/byte/rep är gratis/garanti/goodwill.

En klar nackdel att det inte finns en svenskhandlare att köpa flippren av - och samtidigt åtnjuta ev garantiåtaganden från dem.
Och även kunna luta sig tillbaka mot konsumentköplagen.
Och att Stern har "monopol" på flipper.
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Jag har försökt att få delar,ibland har jag lyckats,ibland inte.

Tog bara volvo ur luften,skulle aldrig köpa en ny volvo...
Iofs skulle jag aldrig köpa en ny bil oavsett märke,privat altså.
På firman är en annan sak....


Dr.Holmberg

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Som en av få som aldrig kommer att växa ifrån wrestlingen kan jag bara säga att det där skulle passa väldigt bra bredvid WWF Royal Rumble och mina 100-plus wrestlingfigurer :-D

Däremot håller jag med om att sidearten kunde gjorts lite mer clean, men de vill väl få plats med så många av dagens stjärnor som möjligt på den.
Ska bli spännande att se hur de övriga versionerna kan komma att se ut - en med Steve Austin eller The Rock på vore mer intressant.


LoD

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
  • Stad: Borlänge

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Kan man få nya blixtar till AC/DC? Hur är det med ramper till spelen då? Vad är det för mening med att ha "protectors" som bara sitter i plasten?

Korten är väl det som håller bäst i spelet?  :-D


Marthinw

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
  • Stad: vetlanda
Jag tycker väl iofs att det är ett ganska kul tema, snyggt PF men fult kabb.
Läste att LE skulle vara ngn "classic" version. Kollar man filmen verkar ljudet inte halv klart, lite pling.

https://www.youtube.com/embed/2s2AjJ4mZEM?autoplay=1&rel=0

Pro ser ut som ett LE typ. Kan hoppas de fortsätter med det...!


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Dom delade ut nya blixtar som var förstärkta med en plåtbit i samma form.
Från början var dom inte förstärkta och dom gick snabbt av.
Vill minnas att jag sköt av den första på provspelnincen när det packades upp.

Det är sådant som jag menar att dom stressar ut spelen.
En "miss" som denna borde dom ha upptäckt i fabriken redan vid provspel där.
Ramper har jag aldrig testat att på att få nya,däremot har jag sett 4 olika tron,och alla har paj vänster ramp,har bytt på vårt ex också.

Korten håller nog bäst,det har du rätt i INK.
Men fö tycker jag att det är mkt slarvfel och design missar samt sjunkande kvalite,men det kanske bara är jag som är petig och tycker att man ska få en färdig produkt när man betalar så mkt,tänk alla privatpersoner som köper LE osv för nära på 80.000 och så får man mecka direkt ur kartong.
Tu att vi bara köper pro för under 40.000 :-)
« Senast ändrad: januari 06, 2015, 11:01:39 av johan_r »


padre054

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
En protector som sitter vikt över en plastkant fördelar givetvis kraften över en större yta. Fungerar utmärkt.
Det är ju lättare att åka en bandvagn på snö än en en SAAB med fyra hjul... :)
« Senast ändrad: januari 06, 2015, 11:29:57 av padre054 »


Tags: