Frispel

sedan 2001

Astra Silverball (bandit)

meek

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
  • Stad: hemligstad
hej

finns det ngn som sitter inne med info hur man
får denna spelmaskin att indikera 100kr när man
lär den att acceptera en hundralapp?

har manualen till maskinen men det står inget om detta :(

förra ägaren har visst sabbat inställningen för 50 kr och 100 kr sedeln,endast 20 kr selman funkar + 1, 5 och 10 kr i mynt.

tacksam för svar


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Kan ju vara en gammal sedeläsare 50 och 100 lappen fick ju sin metallremsa efteråt. Har du en smileyläsare går ju den programera om.
Sen är det alltid trevligt med namn och var man kommer ifrån... Anonym kan man vara på andra ställen ...


meek

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
  • Stad: hemligstad
den har 100, 50 och 20 symbol brevid sedelläsaren och maskinen är gjord för den svenska marknaden står det i manualen.

det står utförligt hur man får den att acceptera sedlar, vilka som helst t.o.m visitkort, men inget står om hur man talar om för maskinen hur mkt den skall indikera i kredit efter läst sedel.

bor i Ånge ;)


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
har för mig astramaskinerna hade smileyläsare eller global. Är det en smiley så finns en switch som man ska ställa på learn och 20 ska vara på kanal 1, 50 kanal 2, 100 kanal 3, 4 brukar inte användas. Får du den att ta sedlarna när den står i run läge så skulle jag anta att det är dipswitchar på "dividerkortet" ?? som sitter i anslutning till som är felinställda. Är det en globalläsare så tror jag inte den tar 50 och 100 om ingen har bytt chippet i den då 50 och hundringar inte hade metallen då maskinen användes i bruk.
Då du kan få läsaren att ta vad som så är det antagligen en smileyläsare du har. Få den att acceptera alla sedlarna (10 av varje när du lär den) på resp kanal först sen sätt switchen på run igen. Tar den 50 och hundra men inte reggar krediter då så ...kortet min gissning. Har både läsare och kort liggande.
« Senast ändrad: december 18, 2014, 02:12:10 av ubbla »


meek

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
  • Stad: hemligstad
haha det där låter som rena grekiskan för mig :)
jag är totalt okunnig om spelmaskiner.
men jag läste att man kunde välja olika grader påläsningen av sedlar.
typ hur noga sedeln måste vara för att accepteras.
jag har 4 knappar och en röd som matar in sedeln.

+ 2 st 8 dipswitchar.

manualen lämnar dock lite att önska, den verkar inte täcka in allt.
kanske den är skriven för ngn som du? ;)

men tack för svaret, jag ska ta en titt på/om det du skrev imorrn


meek

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
  • Stad: hemligstad
rätt ska va rätt...

4 lysdioder har läsaren, en röd fjädrande tryckknapp och en svart tvåläges switch.

lysdioden, på en "kanal" blinkar lite efter att man kört igenom en sedel och switchat tilbaka med svarta switchen.


meek

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
  • Stad: hemligstad
har fått till det nu!

nu tar den 20, 50 och hundralappar :)

tackar


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
:-)
« Senast ändrad: december 18, 2014, 14:36:16 av ubbla »


PerL80

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
  • Stad: Stenungsund
Jag sitter på en Astra Silverball med som oturligt började ge felmeddelanden när min dotter stod och spelade
Det finns ingen möjlighet att kunna på en kopia i pdf format på manualen då jag saknar denna?  :)


marabou

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
  • Stad: LINKÖPING
har ett liknande problem, men min registerar kronor som 10kronor och 10-kronor som enkronor,   funderar på om det finns nån switch för detta med tro. eller att man kan lära myntmecken vad som är vad


Tags: