Frispel

sedan 2001

Låt mig presentera... Flipperblocket!

nibre

  • Donator Silver
  • Full Member
  • *****
    • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag har haft stor nytta av ett hjälpmedel bestående av 45x45 mm-reglar hopskruvade till ett rätblock. Detta rätblock kan enkelt placeras under kabben så att benen inte når golvet, dvs flipperspelet ”svävar”. Se bilder nedan.

Användningsområden/fördelar:

+ En person kan enkelt placera blocket under flipperspelet genom att lyfta upp en kortsida och peta in blocket på plats med foten

+ Gör det enkelt att byta ben och/eller att inför transport byta ut benen mot flipperbärare.

+ Bra som avlastning innan man ska baxa in flipperspelet i en personbil (flipperblocket placeras nära bakluckan så att spelet kan sättas ned där, på ungefär samma höjd som placeringen i bilen). Dels kan bärarna vila inför den svåra inplaceringen i bilen (om det är trångt) och dels kan man bära/skjuta in flipperspelet lite i taget eftersom det får stöd av blocket.

+ Man slipper ostadiga och krångliga bockar, stolar, pinnar, staplar, etc.

+ Väger lite och tar inte mycket plats i en bil eftersom det går att last ”inuti” det.

+ Billigt att tillverka: det enda som krävs är ca 3,5 meter 45x45 mm-regel och 32 st 70x4,8 mm trallskruv (e.d.).

Mitt flipperblock har måtten 50 x 64 x 68 cm. Kanske kan dessa ändras för att flipperblocket ska bli mer ”generellt”.





padre054

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Finfint!
En solid bottenplatta på den, med fyra möbelflyttarhjul så har du version 2.0. ;)

Jag skall genast gå till min hög med reglar och ta efter din idé!



vaargen77

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
  • Stad: Fagerås

Tags: