Frispel

sedan 2001

Dags för mitt första flipper

vaargen77

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
  • Stad: Fagerås
Då har tiden äntligen kommit för att skaffa ett eget flipper, efter många års suktande utan vare sig plats att ställa det på eller pengar att köpa det för så har nu pusselbitarna fallit på plats :-D

Men då är frågan, vilket?
Jag har många favoriter och spelar många av dem i Pinball Arcade dagligen.
Min fundering här är om man ska välja något man spelar ofta, i mitt fall T2, eller om det är bättre att ta något som man inte spelat alls, för att kunna utforska det typ.
T2 blir ju ingen nyhet direkt då jag spelar det nästan varje dag. Jag tycker det är ett kanonspel, men blir det lite "mäh" över det fort om jag köper ett riktigt exemplar?

Eller byter ni hemmaspel på regelbunden basis så ni inte behöver tänka på sånt här?

Sen är det ju det faktum att det spel jag bestämmer mig för kanske inte dyker upp på marknaden inom överskådlig tid, ska man då köpa nåt annat att ha sålänge eller ska man vänta på sitt guldkorn?

T2 ser man ju inte jätteofta på blocket tycker jag, och det är tyvärr rätt lika för många andra spel jag gillar också.

F-14 Tomcat är också ett spel jag har ett gott öga till, kanske inte för hur kul det är (har aldrig spelat det) utan för att jag gillar musiken och ljusshowen.

Detta verkar också sällsynt på marknaden.

Så tips mottages tacksamt :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Köp ett så svårt och jävligt spel som möjligt. T2 blir garanterat för lätt och därmed tråkigt alldeles för fort. Bäst är förstås om du kan ha plats för minst två spel att variera dig med.


avitech

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 79
    • Visa profil
  • Stad: torsby
Du är välkommen till Torsby och provspela diverse spel om du vill? Kolla gärna in facebook.com/flipperforradet!
Vi har tänkt att köra en Värmlandsturnering längre fram i höst också!

/Jonas


vaargen77

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
  • Stad: Fagerås
INK: Jag har också tänkt på det där med variation. Har kanske plats för två spel men det får bli en framtida fråga.
Föräldrapenning gör ingen rik ;)

F14 Tomcat lär ju vara det svåraste spelet, men det är väl inte särskilt djupt verkar det som.

T2 är som du säger, inte särskilt svårt, men min tanke är förutom att jag gillar konceptet (tröttnar aldrig på att höra Arnold säga "you are superior), så borde det passa bra som partyspel på grabbkvällar då det är lätt att sätta sig in i och i allmänhet rätt "kârvôrnt" som vi säger här :-D

Jonas: Tack för inbjudan! lät lockande :)
Är ni ett kompisgäng som hyr en lokal till era flipper eller är ni en restaureringsfirma?

Sidan gillad!

Turneringar vågar jag inte skämma ut mig i än då jag är alldeles för dålig på flipper IRL haha. Har ju inte funnits några spel att öva på direkt.
Är ju inte riktigt samma sak som att spela på mobilen :)


avitech

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 79
    • Visa profil
  • Stad: torsby
Jag och Waingro här på forumet samlar spel och renoverar de som behöver renoveras!

Vi tänkte dra ihop en miniturnering i höst, bara att hänga på!


vaargen77

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
  • Stad: Fagerås
Ok, såg att ni hade renoverat några guldkorn (CC) som ni inte ägde så var därför jag undrade.

Vad har ni för line-up nu?


avitech

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 79
    • Visa profil
  • Stad: torsby
Vi har renoverat spel åt en samlare i Norge!

Vi har en bra line-up i lokalen nu! Bara Bally/Williams 90-talare!


vaargen77

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
  • Stad: Fagerås

Waingro

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 58
    • Visa profil
  • Stad: Torsby
Hör bara av dig innan du tänkt dig norröver så ordnar vi det. Jag har några spel hemma som du kan få testa med. Nu till veckan jobbar jag dagtid så kvällstid är du välkommen för provspel! /Erik


vaargen77

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
  • Stad: Fagerås
Jag skickade vänförfrågan på Facebook så kan vi fortsätta det praktiska pratet där :)


Waingro

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 58
    • Visa profil
  • Stad: Torsby
Aha, jag undrade vad det där var för typ :)
« Senast ändrad: oktober 20, 2014, 00:56:43 av Waingro »


vaargen77

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
  • Stad: Fagerås
Tack för en trevlig dag Waingro!
Är fortfarande helt uppspelt haha.
Nu måste jag se till att få hem ett snarast :)


Waingro

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 58
    • Visa profil
  • Stad: Torsby
Tack själv och välkommen åter! Visa lite bilder för frugan så ska du se att det ordnar sig! ;)


vaargen77

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
  • Stad: Fagerås
Redan gjort :D
La upp en köpesannons nu så får se om det rör på sig framöver.

Har visat er line-up för en kompis också som blev sugen :)


Tags: