Frispel

sedan 2001

Flipprar blir svaga. LOTR

swen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
  • Stad: älvdalen
Har problem med att flipprarna blir svagare efter ett tags spelande på LOTR. Verkar som det är ett vanligt fel på just detta spel. När spelet är svalt så fungerar de mycket bra.

Har bytt länkarna och rengjort EOS switcharna. Hylsorna och bushingen är också bytt.
Vad mer kan fela på detta problem. Switcharna på flipperknapparna? Trötta spolar?

Såg att det fanns nån inställning att göra i portalen. Vad gör de parametrarna?


padre054

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Jag har sett flera som monterat en 80mm fläkt på 12v under varje spole. Enl de med ett gott resultat.
Knappast en riktig lösning, men kreativt.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Du måste byta coil stops också. Med länkarna antar jag att du menar plunger+link.
Tänk också på att du skall ha ca 0,8 mm:s spel vertikalt mellan flipperarm och överkant flipperbussning.
, annars nyper det när det blir varmt.
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


swen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
  • Stad: älvdalen
Mjukvaran är 10.00

Riktigt att jag menade plunger + link. Coli stopsen såg hyfsade ut, så jag bytte inte dem. Men det får shoppas in på nästa beställning. Spelet mellan flipperarm och bushingen tog jag fram via den tolk som free-play har. Så jag utgår från att den är 0,8mm.

Om coil stop är kass, kan då flipprarna vara bra när spelet är kallt? Kan de utveckla värme så det blir dåligt efter ett tag? Hur som så blir det nya sådana också.


GAM

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
  • Stad: Gävle
Jag bytte spolar till dom med bättre tryck i!
Detta i kombination med "strong" i portalen gjorde att mitt gamla lotr blev helt super! Bara å nypa upp kulan i ringen med backhand.

Med vänlig hälsning,
Gustaf
"Var lampa har sin sockel!"


Tags: svag plunger spole