Frispel

sedan 2001

Pinball i Kampala?

Tor

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
Hej jag är i Ugandas huvudstad Kampala, har varit här i 3 veckor och stannar till jul. Ännu har jag inte sett röken av ett blinkande spel med silverkulor i :( Den som vet var sådana spel kan finnas är värd en eloge!!!
Puttin'on the Fritz


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
Lycka till med letandet. Jag skulle inte hålla andan för länge om jag var du.


Tor

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
Jag håller andan och hoppas på att hitta en gammal klenod i helgen ;)
Puttin'on the Fritz


Tor

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
Hallå gubbs!Jag har funnit ett Checkpoint i hyfsat skick. Är det nåt bra spel? Vad kan det tänkas vara värt i Sverige? Någon bra idé om hur man fraktar hem det? Fann även ett Super Mario Bros-flipper men det var risigt. Det gamla klassiska arkadspelet Defender stod också och skräpade.Kolla in Tor Englund på Facebook, där finns en bild på Checkpoint.Tacksam för tips.
Puttin'on the Fritz


Peron

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Hallå Tor! Kul att du äntligen fått lite utlopp för abstinensen. :-)  Checkpoint spelade jag en del för en herrans massa år och jag kommer ihåg att jag inte tyckte det var någon höjdare. Ganska enformigt spel men som sagt så var det jättelängesen och jag lärde mig det aldrig utantill. Spelet har väl dessutom en display som är lite speciell va?

Värde här hemma i Sverige? Ingen aning.. Gissar vilt på ca 8-9 kakor i ok skick.
I´ll be back!


Tor

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
Så vitt jag förstår var det Checkpoint första spelet med dmd-display men den är inte stor. Abstinensen är kvar då det inte gick att provspela.
SM om knappt 2 veckor. Jag håller på dig!
Puttin'on the Fritz


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Äh, frakten är nog dyrare än spelets värde, tyvärr.


Tags: