Frispel

sedan 2001

The Pinball Arcade

Sandler

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
  • Stad: Enskede
Hej hej,

Har efter ca 15 års flipper-dvala väckts till liv igen och håller som bäst på att fixa till mitt ST:TNG till så perfekt skick det bara går. Vad tror ni man kan få för ett sånt i bra skick förresten? Ser höga priser på ebay (€4000+) men relativt låga priser (20k SEK) här på SFS?

Jaja, det var ju inte det som den här tråden skulle handla om utan om att jag precis upptäckte "The Pinball Arcade" och hur för jädra bra jag tycker att det är! Visst är det lite lågupplöst (kommer det att fixas?) men känslan tycker jag är kanon!

Är det någon som vet om det finns några moddar eller liknande till det som gör det ännu bättre eller är det bara att vänta på uppdateringar? Slänger med en liten bild på min högst tillfälliga setup också, ganska skönt med skärmen på en arm så att man enkelt kan lira lite flipper. :P

http://imgur.com/Qfm0azn

Vad är den allmänna åsikten om TPA här på forumet annars?


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Hejhej,

Det finns en hel del önskepriser på Ebay.de.
Ifall du bockar i "Verkaufte Artikel" och söker, så får du upp vad spel egentligen sålts för. Jag gjorde det precis och då får man upp två STTNG. Ett direkt-köp på 2888 euro och ett med budgivning på 2109 euro. Tyska priserna verkar generellt sett ha gått om de svenska priserna något på senare tid.  
De försäljningar jag hört talas om det senaste på STTNG har snarare varit runt 18k, men är ditt exemplar superfint kan du säkert få några tusenlappar till för det.

Angående Pinball Arcade så spelar jag bara lite på telefonen ibland, så där har man inga problem med upplösningen. Däremot hade man ju önskat att en skakning på telefonen hade nudg:at spelet.
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


padre054

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Pinball Arcade är ju fantastiskt bra!
Utmärkt för att lära sig regler i ett spel.
Köper man proversionen får man ju tillgång till romen också.

Nudge by shaking finns redan, men är väldigt svårt att kontrollera tyvärr.


Sandler

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
  • Stad: Enskede
Tack CKR, då är jag med på priset! Har inga planer på att sälja det var mest nyfiken. Möjligen ett byte isåfall.

Har Pinball Arcade på iPhonen också men känslan är inte lika skön där tycker jag, men man lider ju inte lika mycket av low res texturer iaf. :D

Förstår inte riktigt de olika kameravinklarna dock, vilken är det tänkt att man ska använda när man kör med skärmen som jag har på bilen ovan (portrait), det s.k. cabinet mode?


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Jasså, så du kör på högkant. Går det i PC versionen också? Har en vridbar skärm nämligen. Har inte spelet för tillfället.

Tycker det grafiskt inte var så bra. Det är så stor skillnad mot de bättre simulatorerna som finns. Unit3d, VP och Future Pinball. Unit3d är den enda som är under stor utveckling.

Dock är säkert bollbanan bättre i Pinball Arcade, men jag tycker faktiskt inte den kändes så verklig.

Just nu är jag trött på dator-flipper. Det ska vara i verkligheten... =)
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


padre054

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Pinball arcade på en Ipad, är helt perfekt!
Klart det skall spelas stående.
Tycker faktiskt känslan är prima.
VP och FP är ju klart kul på pc, men så ohyggligt fulla med buggar, samt fysik likt en 100 kg tung kula, och ibland som om den inte väger ett dyft.


Eggrock

  • Gäst
Pinball Arcade är fantastiskt. Det var det som gjorde att jag blev intresserad av flipper och till slut köpte ett eget spel. Nu är jag inne på mitt tredje och jag har aldrig haft så kul med något annat tv- eller arkadspel. På så sett har Farsight verkligen lyckats.
De har fått till känslan men tyvärr märker man att spelen är väldigt mycket lättare än i verkligheten. Jag har strax över 2 miljarder poäng på mitt TZ men kan på TPA utan större problem nå mycket högre poäng. Kulan rullar och studsar också på exakt samma sätt hela tiden, när den matas ut från scoop, i loopar osv vilket gör att det känns lite onaturligt. Men jag antar att det är så ett perfekt spel spelar :)
« Senast ändrad: september 08, 2014, 04:07:23 av Eggrock »


Sandler

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
  • Stad: Enskede
Ja, jag märkte att det var väldigt enkelt. Vissa spel blir väldigt repetitiva då man kan köra samma kombo om och om och om igen utan variation i bollbanan. Men men, det är ändå kul att få spela på maskiner man inte har tillgång till samt att lära sig regler.

Det jag funderar på är om det funkar bra med en >60Hz skärm, funderar på att köpa en 144Hz-skärm och det vore ju trevligt om man kunde få lite högre framerate även i TPA :)


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Jo, det är ju betydligt enklare på dator. Tror det har att göra med att man har knappar för att knuffa till spelet. Jag tycker det är bra svårt att knuffa ett flipper i verkligheten; timing och hårdheten på knuffen är ju inte speciellt enkelt. Ibland får man ju ont själv av att knuffa och det blir lätt tilt också. Ofta när jag knuffar så ändras inte ens bollbanan.

Men på dator är det alltid som och regnbågar när man använder knuff-tangenten.
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


Sandler

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
  • Stad: Enskede

Sandler

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
  • Stad: Enskede
Var bara tvungen att lägga upp en ny bild på mitt "virtuella flipper" med hemgjorda flipperkontroller. :)



ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
What kan man ha fullscreen i TPA? Då blir det ju till att bygga en cab :)
Hur har du byggt din flipperkontroller?


padre054

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Jag kan varmt rekommendera även Pro Pinball, och spelet Timeshock!
En makalös fysikmotor, och oerhört detaljrikt!


vaargen77

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
  • Stad: Fagerås
Big race USA och Fantastic journey har man ju nött en del :)
Fantastic Journey använder ju även spinnern på ett vettigt sätt vilket jag gillar.


Tags: