Frispel

sedan 2001

The Walking Dead (Stern)

JFK · 132 · 32671

P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Jag får pudla lite och komma med ny kommentar nu när man har spelat lite mer...

Alla modes är fullt spelbara och det är faktiskt väl balanserade. Mycket trevligt spel! En riktig favorit, trots två skott som hamnar bumprarna och en mittenleksak som aldrig fungerat.

Tokpoängen med 500+ miljoner på CDC finns inte mer och som FylleMirko påpekar är Barn och Tunnel mer intressanta.

Riot är ung som Barn, men skottet är så svårt att det inte är lika lukrativt som Barn.

Arena får jag inte till i skottet, säkerligen väldigt mycket poäng, men jag har inte skillen att plocka ut dem.

Riktigt bra spel som just nu ligger högt på favoritlistan!


cho

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Satte du inte i någon mod på cykeldamen? Själv har jag i två nu på henne så när det är dags är det rena rama cirkusen i det hörnet ;). Effektfullt som skam när man daskar till henne.

Arena är ett måste med tanke på hur mycket som ramlar in i det mode:t. Har plockat ut 220M på den vid tillfälle, men det är som sagt ett trickigt skott.


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Bicyklegirlbelysningen saknas.. Arena skottet vet jag att du gillar, enda sättet att få bort din Arena tag från mitt spel var att uppdatera :-)
Såg nån av bröderna Sharpe skjuta upp i tunnel för att sedan slaska "on the fly" upp i Arena... snabbt och läckert!
Cho, har du någon strategi för crossbow?

Förlåt Pontus!
det var inte meningen att kritisera/såra dig.
Som plåster på såren så får du sitta fram hela vägen till Bremen nästa helg,för det vet jag att du tycker om. Ok?
:-D
Matchstick Pinball


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Jag vet fortfarande inte hur man kommer till Horde. Hur tänder man insertsen för att komma till den?

Jag har inte fått godkänt för Bremen :-(


cho

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hur funkar xbow? För er som själva vill ta reda på hur denna funkar bör sluta läsa nu.

Egentligen är xbow ganska enkel; Mula ner kexen när det lyser Weapon för att tända bågen. Som alla vet så finns bågen upp i högra rampen. Sätt ett av de blinkande skotten (kills) som släcks allteftersom man tar dem. Efter att ha släckat alla fem skotten startar xbow mb. Det kan vara bra att veta att man kan stacka xbow-skott om man (råkar) mula ner kexen på Weapon flera gånger innan man skjuter upp i högra rampen.


cho

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hur funkar Horde? För er som själva vill ta reda på hur denna funkar bör sluta läsa nu.

När man tänt alla multikill-vapen så tänds Woodsbury längst ner till höger och startar Horde mode. Hur tänder man alla multikill-vapen? Starta ett mode och inkassera det 3 (eller 4) gånger så tänds ett multikill-vapen. Det finns även andra sätt att få multikill, t ex starta cykeldamen och daska av henne ordentligt ger en multikill. Oftast handlar det om att starta något, sätta ett antal träffar och så ramlar det in en multikill. Vad som händer under Horde får bli en överraskning och är faktiskt lite finurligt.


cho

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Sådär, nu har jag gett er finfina tips som ni kan använda på nästa utmaning.

Å andra sidan så är det inte mycket värt på ett mongo-spel som INKens TWD Pro där man knappt hinner se (än mindre röra) kulan innan den medelst ett inbyggt mindre svart hål sugs ner i avloppet innan man hinner säga wtf. Tacka vet jag mitt och Mirkos LE där man faktiskt får hantera kulan längre en tre mikrosekunder och kan komma någonstans i reglerna. Det är som att ha sex fast man måste ha kalsongerna på sig, dvs lätt otillfredsställande. Naturligtvis är jag oerhört tacksam över att Christian införskaffar (nya) spel, men det där exemplaret måste vara besatt av en särskilt illvillig demon som lever på människors besvikelse över evigt rinnande kulor och brustna drömmar om ära och berömmelse.
« Senast ändrad: juni 07, 2015, 07:49:39 av cho »


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Bra förklarat Chrille!
Gällande xbow, så har jag så jäkla svårt att armborsta Riot.
En endaste liten gång har jag startat xbow multin! vilken var väldigt lukrativ.
Funderar om man kan använda Josh "trollbomb" som sista skottet för Riot i xbow?Vill ju inte disabla kanonen, väljer hellre att ta ett livsfarligt stolpskott som ej reggar, för att få chansen att sätta Riot via flippern.
Visste inte heller att dessa gick att stacka,tack!

En annan grej som numera är helt fantastisk med nya koden, ljudet från dubbelvarningen samt tilten! petar ner Transan till andraplats.

Helheten mina herrar, helheten...
Matchstick Pinball


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Bra tips :-)

Trollbomb är förbehållet LE-tramset, så den står jag över :-)


cho

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Fast bomberna funkar både på LE och Premium ;).

Och, nej, du kan inte använda någon bomb (såvitt jag vet) på xbow-Riot eftersom de bara funkar under respektive mb (well, horde, prison).


Cbozz

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 40
    • Visa profil
    • Nyköping Pinball
  • Stad: Nyköping

johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Vårt ex på biljardpalatset uppdaterat.
( och metallica på r&q )


Tags: