Frispel

sedan 2001

World Cup - vilken svårighet på TV-hålet?

MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Vi kallar hålet för multiboll för TVn på vårat World Cup Soccer.
På mitt flipper är det väldigt svårt att träffa detta hålet med vänstra flippern.

Min fråga är hur svårt det ska vara.
Det går ju relativt snabbt att locka första bollen och ibland tar det hela tre spel innan jag får multiboll.
Jag tycket det är tråkigt för varje gång man missar ett försök så får man så jobbiga returer. Annars tycker jag allt går att träffa. Men just detta får mig att bli galen!

Ursäkta mitt flipperspråk. Har bara flipper som hobby och umgås inte i flipperkretsar. :-P
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Skjut på något annat så brukar den studsa ner i hålet.  :-)

Men på mitt spel går det fint att backhanda med högern.


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Hehe så kan man göra. Tänkte försöka slå mig in på highscore hos dig sist INK för det var ganska låg highscore ändå så inte omöjligt!!!

Får se om det går att bända lite på något så kulan kan styras annorlunda in i hålet. Känner inte för att ändra flippern då den verkar vara så bra justerad för allt annat. Och när jag ändrar på en flipper så har jag så svårt för att få det att fungera sen. :P
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1442
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Det är ju ett klassiskt svårt hål. Att bända låter som en ganska dålig idé. Att valla från högerflippern via relight kickback kan fungera ibland.


padre054

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad

Tags: