Frispel

sedan 2001

Skicka flipper privat

dawen

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 114
    • Visa profil
  • Stad: Gotland
Nån med bra tips på vilka man ska vända sig till om man ska skicka flipper privat?


Sweetmike

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 252
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Jag har, med gott resultat, anlitat en lokal flyttfirma för transport genom landet.


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil

dawen

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 114
    • Visa profil
  • Stad: Gotland
Det skulle från Borås till Vällingby men verkar som att nån annan helt plötsligt ska få köpa det istället :-/


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Det var ju inte kul....
Hade ni gjort upp affären redan ?


dawen

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 114
    • Visa profil
  • Stad: Gotland
Jag trodde det i alla fall, frågan handlade bara om det gick att skicka eller om jag skulle komma och hämta. Jag hade redan fixat sällskap och bil utfall det inte gick att skicka men han höll tydligen affären öppen för att vi inte hade löst frakten...
Klart trist när tjejens favvospel till slut dök upp till salu...


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil

dawen

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 114
    • Visa profil
  • Stad: Gotland

johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil

dawen

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 114
    • Visa profil
  • Stad: Gotland
Om det gör det så lär det väl dröja, är ju inget dussinspel... nu var det bortplockat från blocket i alla fall... utan nåt mer svar på mina mail eller ens ett tack o hej från honom...

Sjukt besviken när det lät som att det var klart att jag äntligen skulle köpa mitt första flipper och sen kom den plötsliga vändningen...


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Det är en del pyssel med att packa in ett flipper för transport med fraktfirma, så att inget skall skadas. Sedan finns ändå risken att något skadas eller skakar loss under transporten, och så blir det tjafs i efterhand. De flesta säljare vill nog slippa det extra-arbetet och risken för diskussioner i efterhand. Köpa så pass dyra saker obesett är kanske inte heller det allra bästa.

Jag vet inte hur er diskussion varit, men i Blocket-affärer, har jag vid många tillfällen råkat ut för folk som säger att de skall komma och köpa varan och sen aldrig dyker upp. Nu på sommaren är det inte heller bästa tiden att sälja flipper, så när någon säger att jag kommer och hämtar direkt, och man har ett gäng som velar med hur de skall få hem spelet, så förstår jag att säljaren väljer alternativ 1.

Är du riktigt sugen på ett visst flipperspel, får du vara beredd på att sätta dig i bilen och åka och hämta det rätt omgående, annars hinner ofta någon annan före.
Detta sagt i all välmening. Hoppas nu du hinner först nästa gång.
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


dawen

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 114
    • Visa profil
  • Stad: Gotland
Hade jag haft möjlighet att hämta direkt så hade jag gjort det. Nu verkade det dock på honom som att det var lugnt att jag dök upp nästa helg istället då han till och med sa att det kunde stå hos honom upp till en månad om det behövdes.

Jag informerade om att jag hade tillgång till bil att hämta och att det var något ett spel jag väldigt gärna ville ha. Jag frågade bara om han kunde tänka sig att skicka så jag skulle slippa resan och han sa att det var lugnt.

Han sa att det var någon av de första som hade hört av sig som skulle komma och titta på det och att han höll vår affär öppen eftersom vi tittade på fraktalternativ och eftersom han som hörde av sig var före så gick det till honom. Synd bara att han inte sa det från början att han hade nån annan som var före så man slapp få upp förhoppningar.

Skitsamma egentligen jag fick det inte och får lära mig av misstaget att inte åka direkt o ringa på dörren innan jag ställer någon fråga. Han får väl sälja till vem han vill det var ju hans flipper och han kan ju inte veta att jag inte var en av de där snackarna som härjar på blocket och pratar köp utan att ha råd.

Blev bara väldigt besviken då det kändes som att allt typ var klart med att jag skulle köpa det. Hade redan kollat upp att det var en legitim säljare och hade redan hittat sätt att styra upp betalning samma kväll så att han inte skulle få för sig att sälja iväg det.

Nån fick bli glad över ett roligt flipper, den här gången var det inte jag men nästa gång sätter jag mig i bilen innan jag hinner läsa klart annonsen :)


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Nu har ju den här tråden nästan redan blivit en köpesannons , men testa att släng in en köpesannons under marknad i alla fall . Kanske är det nån här som kan tänkas skiljas från sitt exemplar ..


BAT

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 192
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Om du är säker på att du ska köpa en vara så kan du fråga om du kan sätta in en handpenning för att visa seriöst intresse hos säljaren.


Tags: