Frispel

sedan 2001

TAF intermittent ljudproblem

dlimi

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
  • Stad: Nälden
Jag har ett litet problem med mitt TAF. Ibland försvinner ljudet och då är det inte rakt av utan det är precis som volymen sänks / fade'as ut, sen kommer det tillbaka osv. Oftast är det musiken som försvinner mest medan effekterna ligger kvar. Dock kan allt försvinna och stundvis bli helt tyst. Problemet är intermittent och ibland kan man lira en hel dag utan att det uppträder. Har återkopplat alla kablar som går till och från ljudkortet samt rommarna men problemet kvarstår. Är det någon som har nått bra tips på vad det kan vara?


Panamayellow

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: Ödeborg
Hej fick samma fenomen, ljudet sänks och höjs under spelets gång på mitt HS2 hitta du något fel??


Panamayellow

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: Ödeborg
Pushar på denna, ingen som har haft detta problem??


tjohejsan

  • Gäst
Är det bara ljudet du har problem med?
Du har inte även problem med några switchar?


aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Att det är intermittent betyder sannolikt att det finns glapp. Kolla ljudkortet kontakter/pinnarna efter kallödningar. Kolla ledningarna. När saker och ting blir varma så kommer det röra på sig. Kolla även flatkabeln. Byt från ett annat WPC som fungerar rätt om du har ett spel till.
Ifpa ID 63357


dlimi

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
  • Stad: Nälden
Har inte varit inloggad här på länge så därav ingen uppföljning. Mitt problem berodde i alla fall på att kabeln till bashögtalaren inte satt ordentligt / glappade.


Panamayellow

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: Ödeborg
Hej
först tack för svar.
Mitt spel har funkat bra det sista. Men något som stämmde in är att jag bytte bas högtalaren nyss och ena kabelskon var av större modell än på gögtalaren klämde ihop den mycket men den kan ju vara felkällan.
Får kolla detta
Tobbe


Tags: