Frispel

sedan 2001

WPC DMD Controller Board

cl65

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Sverige
Hej
Fungerar ett DMD-kort för WPC89(ex Demolition Man) i ett WPC-S(ex Corvette). Samma sak tvärtom. Fungerar ett DMD-kort för WPC-S(ex Corvette) i ett WPC89(ex Demolition Man).
Är det någon som sitter med utförlig och 100% info kring detta?
INK skrev att det är samma till alla WPC i denna tråd,

S - Williams Display driver (PINLED)

men vet ej han även menade alla WPC-S?

Finns det någon som är 100% säker? Gäller inte Pinled utan de helt vanliga originalkorten. Finns det någon som har ett kort att sälja vare sig det är fungerande eller ej får ni gärna hojta till(kan även tänka mig köpa Pinled i värsta fall)  :-)
"It's a great day for jousting!"


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Det är samma DMD-kort på WPC/S fram till wpc 95. Ljudkorten däremot skiljer sig. Driverkort är likadana. MPU är samma fram till 94 då security-chip tillkom med wpc-s.


cl65

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Sverige
Jag läste detta på pinballrehab och blev därför tveksam.


Display Board Compatibility

A-12739-1 was used in all WPC Alphanumeric games.
This board can be used in any alphanumeric game.

A-14039 (5760-12710-00 Rev 6?) was used in all WPC-89 games with a dot matrix (Gilligan's Island to Demolition Man).
This board can be used in any WPC-89 games with a dot matrix.

A-14039-1 was used in all WPC-S games.
This board can be used in any WPC-S game.


pinballrehab

Men då är WPC89 och WPC-S DMD-kort kompatibla åt båda hållen om jag förstår det rätt? Har jag förstått rätt?  :-)
"It's a great day for jousting!"


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Fast Driverkorten skiljer sig lite så tillvida att äldre kort från tiden innan Fliptronic-korten har delar och relä för att styra flipprarna på just driverkortet. Dessa kort funkar dock utmärkt i senare spel, däremot funkar förstås inte flipprarna på äldre spel om du stoppar in ett nyare kort. Detta gäller alltså WPC-spel fram till TAF (GI, T2, HUR, PZ etc).

Kan dessutom meddela att äldre kort i nyare spel, trots att dessa komponenter inte borde påverka funktion kan, när det är fel på dem, påverka funktion på spelet i övrigt. Tror att jag har fått switch-fel när detta har hänt.


Tags: display DMD driverkort