Frispel

sedan 2001

C-tving någon?

kissedin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
  • Stad: Växjö
Någon som vet en svensk åf för c-tvingar med extra djupt gap? Behöver 12" djupt gap. Har letat igenom hela internet känns det som. :)
- LOOKS LIKE WE GOT US A CONVOY -


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12151
    • Visa profil
  • Stad: Borås

kissedin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
  • Stad: Växjö
Nej det behöver det väl egentligen inte. Men behöver ett gapdjup på runt 28 cm. (Ska anbända tvingen för att pressa i inserts).
- LOOKS LIKE WE GOT US A CONVOY -


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Tre brädbitar och två vanliga tvingar kanske?

En lång bräda på undersidan, en kort stående på inserten och en lång bräda ovanpå den stående. Sen en tving i ytterändarna  på de två bräder som sticker ut.
Borde funka om inte det sitter en massa saker ivägen på undersidan.


kissedin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
  • Stad: Växjö
Det där är en god idé i teorin. Jag har provat. Det blir krångligt och bökigt. Samtidigt som man är stressad över att limmet håller på att torka.
« Senast ändrad: maj 12, 2014, 01:54:27 av kissedin »
- LOOKS LIKE WE GOT US A CONVOY -


Carlsson

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
  • Stad: svalöv skåne

JPN

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Man kanske kan förfina knivens idé lite. Istället för tving på båda sidor så kanske man kan ha en tving på ena sidan och på andra sidan sätta fast den undre långa brädan i en kort stående bräda och den övre brädan fästs även den i den korta stående brädan fast med ett gångjärn. Då borde det vara rätt enkelt att sätta spänn på det hela med en tving i den kvarvarande kortsidan utan att känna allt för svår ångest över att limmet torkar under tiden.


kissedin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
  • Stad: Växjö
Tack för alla fina tips. Då jag inte har lust att köpa en tving för 150kr från usa (porto 400kr) så har jag löst det med en vanlig tving. Genom att kapa bort niten så kan jag ta isär tvingen i två delar. På så vis får jag in den i insertshålden. Lite svårt att förklara ska ladda upp bilder om någon vill se.
- LOOKS LIKE WE GOT US A CONVOY -


kissedin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
  • Stad: Växjö


Här ser ni.
- LOOKS LIKE WE GOT US A CONVOY -



Tags: