Frispel

sedan 2001

AFM vs. MM

Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Det har varit mycket snack på forumet om Medieval Madness som DET bästa flippret, men i mitt tycke är Attack From Mars bättre (om än hårfint).
AFM vinner på bättre flyt, snabbare spel, bättre tillförlitlighet (inga kulor som studsar ur "Merlins´ Magic") och flippervärldens bästa Extra Ball-animation!

Skulle vara kul att höra era åsikter.


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Du har så rätt!!! AFM är faktiskt bra mycket bättre än MM i mitt tycke. Och extrabolls-animationen är grymt bra...

Men det verkar som om tillgången på AFM är rätt skral i Sverige. Är det så? Förvisso såg jag en utställare i Stockholm som enligt uppgift hade fem stycken. Men jag har inte sett ett AFM till salu på hur länge som helst.


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Japp jag håller med er!
Ldk det är för att spelen drar in så mycket PENGAR!


Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Jag har haft förmånen att ha AFM i mitt vardagsrum ett antal månader. och kan bara hålla med om att det är en höjdare.
Dess snabbhet gör det "bättre" än MM och visst håller jag med om att animationen är överlägsen.
Men: Vad gäller charm och rampflyt, så ligger MM i topp.
Det har dessutom så många olika kommentarer och ljudeffekter att dom avlöser varandra hela tiden.
Hoppas aldrig jag ska behöva sälja det...
Och ni som hängt med i forumets många trådar vet även min åsikt om The Shadow...

Summeringen:
Kung Brian Eddy´s spel ligger i absoluta toppen!


Stefan:-)
« Senast ändrad: november 21, 2002, 18:37:04 av Pinballark »


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
LDK: Operatören med fem AFM är troligen
Good Luck AB och när jag pratade med dem i våras ville de inte sälja ett endaste ett, inte ens till nypris!
Deras AFM är så slitna att de inte ens är värda normalpris, dessa spel har lirats hårt och länge!
Något annat som talar till AFMs fördel är Strobe Multiball, en av de coolaste MB-rundorna som finns.
:-)


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Eller så är det flipperhuset i sthlm.

Mvh Flippy


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Stroben ja!!! Jäklar den får man inte glömma! Härlig härlig...


Vad gäller utställaren så är det Flipperhuset


Flipperhusets websida


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Så Flipperhuset har samlat på sig hela fem AFM?
För ett tag sedan så hade de bara tre...
På tal om Flipperhuset så är de tyvärr väldigt dyra, men man får inte glömma att de också är
seriösa och duktiga.
Kolla in deras spel på Laser Game på Surbrunnsgatan i Stockholm, bättre skick på operating-flipper får man leta efter!:-)

"Martians superior, humans pathetic!"
:-D


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jag tror nog att jag håller med om att AFM är snäppet bättre än MM. De är i viss mån ganska lika, men personligen så är det AFM som gäller.

Fast är inte extraball animationen lite inspirerad av replay animationen på TAF? och den måste jag erkänna är en av mina favorit animationer.


KGB

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 267
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Som rent flipperspel betraktat, tycker jag AFM vinner på alla plan - snabbare, mer distinkt spelplan med något bättre regler. Som möbel betraktat, vinner MM utan problem - snyggare kabinett och spelplan... dock är båda toppglasen suveräna!


TÅRTAN

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Nu är ju rubriken AFM eller MM, men som bästa lir kan man faktiskt fundera även på Cirqus Voltaire. Det är annorlunda men verkligen fantastiskt bra. Trots att man har tröttnat så är man där igen efter några månader för att ge den där gubben några hårda smällar på trynet.
Annars tycker jag att AFM har ett snabbare spel och strobe multiball är obeskrivligt.
Faktum är att AFM lär dra in mest pengar i spelhallarna. Det är svårare att få tag på än MM, ändå så kostar de mindre när de väl säljs. Logiken är märklig.


Tags: