Frispel

sedan 2001

The Pinball Maximus - KISS

JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan

JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
John Popadiuks planer att charma licensägarna verkar inte ha gått vägen, då Stern under sommaren har lagt beslag på licensen för att tillverka spel med temat. Låt hoppas att Stern inte "gör en Rolling Stones" nu, utan inkluderar originaluppsättningen med Peter Criss och Ace Frehly istället för de nya bandmedlemmarna.


padre054

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Fast Stern kör väl på nuvarande banduppsättning, som tex Metallica och AC/DC.
Det kan jag iofs förstå. Det vore ju inge roligt att vara tex Robert i Metallica, och inte få vara med i en nutida produktion, bara för att han inte var "först"?

En licens lär ju innebära nuvarande line-up, eller hur?


JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Med Rolling Stones avsåg jag inte att bandmedlemmarna i spelet inte var desamma som originaluppsättningen av bandet. Det jag avsåg var att man valt att arbeta med fotografier av ett slitet Rolling Stones, vilket högst troligen inte alls är lika tilltalande för fans med pengar på fickan, när man istället hade kunnat arbeta utifrån bildmaterial från 60- 70-tal.

I det här fallet har det dock spekulerats i om licensägaren ställt krav på Stern att man varit tvugna att använda bildmaterialet för att promota sin kommande turné.. sen om det stämmer vet jag inte?

Vad gäller KISS så har bandet tappat rejält sedan Psycho Circus-plattan. Tommy Thayer och Eric Singer kan säkert ses som duktiga musiker, men för mig är KISS Paul Stanley, Gene Simmons, Ace Frehley, Peter Criss, 70-talshårdrock, scen-show och slemmiga tuggummin med lakritssmak..

Som tillverkare fokuserar du nog mer på vad köpare och spelare efterfrågar, och inte om Robert Trujillo i Metallica blir lite ledsen i ögat för att han inte skulle gestaltas i ett flipperspel. Sen om Robert Trujillo ingår i den uppsättning som mest tilltalar fansen låter jag vara osagt.

När du nämner AC/DC så är väl dock artworken en mix av gamla och nya medlemmar, vilket får ses som rätt då både Bon Scott och Brian Johnson är oerhört synonyma med AC/DC?


Nä jag håller som sagt tummarna för att Stern kan komma överens med licensägare och inte schabblar bort en sådan guldchans.


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd

GGG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Bon Scott är väl inte med på AC/DC:s spelplan? Jag har för mig att jag letade förgäves efter honom när bilderna kom.
Gustav GillberG
+46 709826701


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Han finns på skivomslagen i spelet åtminstone. Så han är ju inte helt borttvättad.


GGG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jamendåså. (Det vore ju fan om de photoshoppade in Brian Johnson på de gamla omslagen...)
Gustav GillberG
+46 709826701


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Skulle vara intressant att veta vem som vikte sig först, Gary Stern eller Gene Simmons.
« Senast ändrad: september 21, 2014, 04:01:35 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: