Frispel

sedan 2001

Baywatch eller WWF?

padre054

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Hej på er.
Jag har alltid varit tveksam till Sega/Data East, men funderar nu på att byta till mig ett av dessa..
Största anledningen till min inställning är ljuden i dessa, och då särskilt "musiken". Låter ju bedrövligt..

Ni som spelat de (Baywatch & WWF), vilket ger mest spelglädje?
Tillbehör finns väl till dessa spel, precis som WMS/Bally fast i något mindre utsträckning antar jag?

Har även svårt att finna dagsaktuella uppskattningar på dess pribilder.

Mvh
C


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
WWF har ju ett bedrovligt tema och matchande artwork. Jag gillar dock spelet. Det kanns ocksa tungt och gediget. For 3-4 ar sedan hade en Laundromat dar jag brukade tvatta WWF och jag spelade det i ett par timmar varannan vecka i ett halvar och trottnade inte pa det. Kul story. Agaren till tvattomaten tvingade operatoren att byta ut det efter att en kund klagat. Spelet i attract mode sager lite olika grejer da och da och en kund som var pa toaletten pa tvattomaten horde The Undertaker saga nagot och hon blev sa radd for hon trodde det var nagon i lokalen utanfor toaletten som pratade och ringde sin man for att eskortera henne fran toaletten till sin bil.  

Baywatch ar ett ungefar lika roligt spel och har val ett lite battre utseende/tema. Den stora DMD skarmen ar haftig ocksa.

Ar musiken sa dalig pa DE/Sega spelen? Jag spelar GNR, Tommy, och JP ganska ofta och iallafall pa dom later ljudet helt okej.
« Senast ändrad: april 06, 2014, 09:57:53 av DDH »


agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
Jag spelade Baywatch på SM för något år sedan och tyckte det var ett bra spel.

Priset på dessa 2 titlarna tror jag ligger på 10k eller strax under.

Slitdelar till dessa spel är inte svårt att hitta.
Stay cool, Daddy-O


Waingro

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 58
    • Visa profil
  • Stad: Torsby
Lets get ready to RUUUUMBLEE! Överlägset tema i jämförelse med Baywatch. Jag föredrar WWF när det gäller spelupplevelse med! Köp ett ex så köper jag det billigt när du tröttnat ;)


Dr.Holmberg

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Den gode Waingro har fått blodad wrestlingtand hos undertecknad hör jag ;)


padre054

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Nu vart det en helomvändning, och hem kom ett Corvette och TS istället.. :)
Fantastiskt roligt ju! :)

Det var mest Corvette jag ville åt, men kanske kan lära mig att uppskatta skuggan också?

/Christoffer


Waingro

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 58
    • Visa profil
  • Stad: Torsby
Kan du ge dig på Holmberg! Men så har jag alltid haft en förkärlek för de lite mer udda titlarna och tillverkarna. Jonas är på mig varje gång om att jag måste flytta ut BF från förrådet då den besudlar samlingen av Bally/Williams spel :)

Härligt Padre, hör av dig om du tröttnar på Corvette. Kanske har nåt skoj att byta med när det är dags!


Dr.Holmberg

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Padre: Härligt! Corvette är grymt kul. Men skuggan är i mitt tycke (som du vet) ett skräpspel med tråkigt tema. Tröttnar du på det har jag hört att Waingro är sugen! ;)

Waingro: Jonas har nog helt rätt så du kan flytta BF hem till mig istället, finns gott om plats här ;)


avitech

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 79
    • Visa profil
  • Stad: torsby
Hur har jag hamnat i en Data east/Sega diskussion.. Kan inte BF temporärt ta en tur till Doktorn kanske?


Tags: