Frispel

sedan 2001

Otroligt viktig NES fråga

Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
Hoppas få ett klokt svar på följande fråga:

Är ett NES Donkey Kong Classics med "kod" NES-DJ-UKV anpassat för European Edition?

Kom precis ihåg att jag hade glömt bort att jag köpte det för ett par år sedan på Ebay och blivit liggande men får inte skiten att funka och är ju sugen som tusan på att spela det. Det står med fransk text på kassetten.

På baksidan: NES-EAI-1

Mvh Fredrik



Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
Ok, tack Stooffe. Det förklarar tyvärr varför det inte hoppar igång med andra ord, och att varken UKV eller GBR fungerar på en European Ed?


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
Om någon har ett övers till salu köper jag gärna.
« Senast ändrad: mars 05, 2014, 16:30:46 av Fritte »


sven666

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 262
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
gör din nes regionsfri istället så kickar det ju igång sen.. betydligt enklare och billigare än att köpa ny kasett.

finns mängder av guider på nätet hur man gör, du behöver inte kunna ett smack om elektronik för att göra det.


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo

JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Dock så lirar spel från iaf USA långsammare på din europeiska "moddade" konsol. Om det är samma med UKV låter jag vara osagt.

Annars har jag nog ett tyskt DK classics över för en billig slant om du vill testa det alternativet.
Född med tur.


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
Jorian, för det första ett stort grattis. För det andra, jag köper det . För det tredje, kommer du till Småland Open?


Tags: