Frispel

sedan 2001

SM i Flipper 2014?

INK · 402 · 107582

agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
IFK: det var tävlingledningen som gav mig en varning för att jag snackat med min grabb i classic-kvalet. Skulle det hända en gång till så skulle min grabb blivit diskad. Jag tyckte oxå det verkade konstigt...
Stay cool, Daddy-O


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Det låter helt absurt. Om det var mitt under en kula så förstår jag det. Men om det var mellan kulor så låter det helt galet. Vem var personen som sa detta?


agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
Innan match var tydligen OK förra året, men inte under spel eller mellan kulor.
Stay cool, Daddy-O


agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
Har dålig koll på vilka alla är.
Stay cool, Daddy-O


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
"Papperslappar och coachning
Mellan kulor i ett parti och andra tillfällen när man själv inte står vid knapparna får man fråga vänner, spelare och andra om ditt och datt. Man får dessutom läsa medhavda dokument, googla, söka på ipdb (Internet Pinball Database) och liknande.

När man själv under kval eller slutspel står vid knapparna får man däremot INTE plocka fram lappar, surfa på mobiltelefonen eller liknande.

Det är heller inte tillåtet att ha någon i närheten som säger vad man ska göra, när man spelar. Det är en jättefördel att ha någon som hela tiden kan titta på displayen, och därför är det förbjudet.

Däremot är det tillåtet för en spelare att fånga kulan, och då fråga ENDAST sin medspelare i matchen om råd eller tips. Detta gäller ENBART under matcher i slutspel då ENDAST två spelare är inblande i det aktuella partiet. Den tillfrågade spelaren avgör själv om den vill svara eller inte.

Notera dubbeltävlingen har andra regler gällande coaching."


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Det är bra om i alla fall domarna och funktionärerna i alla fall har läst igenom reglerna.


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
1. Finfin sida ni snickrat ihop!
2. Tycker regeln om coaching är klockren. :)
3. I reglerna står det att sena spelare ska spela ikapp. Vore det inte bättre om dom hoppar in i sin ordinarie parkonstellation för att undvika rörighet...och jag är ju också fan av simultanstart (med sunt förnuft, där man inte väntar på Jorian när han ska varva TSPP).
4. Sa jag att jag ser fram emot SM!?!


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
1. Visst är den fin?
2. Det har varit samma regler sedan ni drog igång SM igen. Kanske därför du gillar dem? ;-)
3. De får hoppa in till nästa start och sedan ta sitt sista spel när alla är klara med spel 4.
4. Nej.


andytoothstone

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
  • Stad: Tyresö
Jag såg när jag anmälde mig att ifpa var gråmarkerat och att mitt nr stod ifyllt, det var väl just eftersom jag deltagit tidigare tänkte jag, sen när listan över anmälda dök upp var mitt ifpa tomt. Formuläret föreslog väl bara, men mitt fault, du har ju redan våra ifpa så det är väl bara att lägga dit det manuellt...


bitwalk

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 266
    • Visa profil
    • bitwalk
  • Stad: Stockholm
Andy: Aha, märkligt, det är så det skall fungera, fast att IFPA ID skall komma med då. Vad reggade du med för browser/os?


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Jag har egentliugen bara två önskningar:

INK, spel i acceptabelt skick. nu får du ändå hundra papp rakt ner i fickan.Så kanske lite GI belysning på classic och ny vänster flipper på MH. och ny display på Earthshaker så vi slipper år efter år gissa vad det är för siffror.Varför behåller du avgiftshöjningen som infördes förra året. Då kostade spelhyra, transport, mat till scorekeeper mm. Vad kostar det dig i år?? Spelens utsökta skick i år? Spritfester som BUD?? Ska bli oerhört intressant att se om din tävling är värd dom pengarna jämfört med andra tävlingar..

AV IFK förväntar jag mig som vanligt några nya svordomar, gärna en kombination av djurlivet och sexlivet,


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Citera
POSTAD 2014-10-10, 00:54:26
M S

Jag har egentliugen bara två önskningar:

INK, spel i acceptabelt skick. nu får du ändå hundra papp rakt ner i fickan.Så kanske lite GI belysning på classic och ny vänster flipper på MH. och ny display på Earthshaker så vi slipper år efter år gissa vad det är för siffror.Varför behåller du avgiftshöjningen som infördes förra året. Då kostade spelhyra, transport, mat till scorekeeper mm. Vad kostar det dig i år?? Spelens utsökta skick i år? Spritfester som BUD?? Ska bli oerhört intressant att se om din tävling är värd dom pengarna jämfört med andra tävlingar..

AV IFK förväntar jag mig som vanligt några nya svordomar, gärna en kombination av djurlivet och sexlivet,



Japp, det ska bli spännande.


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås

LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Tror faktiskt regeln om coachning ändrades för ett par år sedan. Var ännu hårdare förut. Jag gillar förändringar. :)


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Förändringar är kul om det är åt det bättre hållet :)


Tags: