Frispel

sedan 2001

Mangans Flipperfest 15 mars kl 13:00

BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Då kan tävlingsledningen presentera gruppindelningen, samt vilka spelpaket som finns att tillgå.

Varje grupp kommer att få ett paket med fyra olika spel. (1 Stern, 1 WMS, 1 SEGA/DE/etc och 1 classic.)

Vi spelar bäst av tre kulor, en-mot-en hela gruppspelet, vilket innebär att alla inte kommer att kunna spela samtidigt.
Därför finns det "reserv- och förströelsespel" samt en sidotävling, vilken kommer att genomföras på NYA Star trek LE. Alla kommer alltså att få chansen att spela det.

När alla har mött alla i respektive grupp, går de sexton bästa (fyra ur varje grupp) till slutspel. Rankingen är antal vinster.
Skulle två spelare i samma grupp ha lika många vinster, så kör vi särspel på lottat spel.

Alla matcher spelas i TM (om tillämpligt), utan extrabollar och med ett högt mått av självdömande. Skulle spelare bli oense kring något får någon i tävlingsledningen tillkallas, och deras beslut är slutgiltigt.

Denna gång kommer tävlingsledningen också att trycka extra hårt på att våld mot spel inte är tillåtet.



Grupperna:

Adam
Per Ahlenius
Frans Bergbom
Markus Salo
Niclas Larsson
Bosse Hellblom
Jörgen Thornander
Claes Johansson
Daniel Jansson
Daniel Andersson
Victor Fält

Bertil
Johan Genberg
Mirko Lundén
Glenn Bech
Jörgen Lindwall
Bo Olsson
Stavros Progoulakis
Magnus Viktorsson
Claes Thorin
Ingemar Isaksson
Peter Berntsson

Ceasar
Tommy Andersson
Stefan Cederlöf
Christer Holm
Patrick Larsson
Peter Karlsson
Irko Ciekals
Andreas Elmeljung
Andreas Eriksson
Christer Holmström
Thord Andersson

David
Martin Tiljander
Linus Persson
Hans Andersson
Urban Bergh
Frederic Alonzo
Sebastian Johansson
Stefan Ljungström
Åse Johansson
Patrik Tenn
Christian Sjöberg


Spelpaket
(Vilken grupp som får vilket paket kommer att lottas på plats. Med reservation för ändringar.)

Hårdrock
ACDC
Elvira
Batman Forever
KISS

Televisionshjältar
Batman TDK
IJ
Baywatch
Nitro

Snabbt och furiöst
T3
I500
Goldeneye
Star Trek

Kvinnor, Alver och Arnold
LotR
SS
LAH
Dolly Parton
Lyckan är en tänd modelampa.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Bäst av tre kulor betyder bäst på tre kulor gissar jag?


DIE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 425
    • Visa profil
  • Stad: Sandared
Som hårdrockare skulle jag vilja ha en förklaring till hur Batman trillar in i kategorin. Är det Robins falsettsång?


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Tja, det är väl lite Twisted Sister över det spelet? Och LOP har rätt i sin tolkning.
Lyckan är en tänd modelampa.


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby

fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
DIE: Kiss är väl största finn fem felet, disco-pop är inte hårdrock!
Matchstick Pinball


Nikke

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 341
    • Visa profil
  • Stad: Stenungsund
Citera
Denna gång kommer tävlingsledningen också att trycka extra hårt på att våld mot spel inte är tillåtet.
 


Detta håller jag med om 100%, men nån gång får ju faktiskt tävlingsledningen ringa och kolla med måldomaren innan man utdömer matchstraff hur som helst.
« Senast ändrad: mars 15, 2014, 00:35:42 av Nikke »
//Niclas


STP

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 206
  • Mail to: flippercenter@gmail.com
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Vem vinner?
Player #:   14370
Mail to: flippercenter@gmail.com
Hemsida: www.flippercenter.se
Facebook: Westcoast Pinball


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
SIC vann tävlingen idag.

Men största vinnarna var nog ändå Bosse (BOZ) & Stavros (STP)som klarade sig hyffsat från den otäcka flygturen ut i skogen. Hoppas ni återhämtar er snabbt!

Tack Magnus med föräldrar för ännu en trevlig dag med mat, världsklass!


sic

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Tackar Mangan o Co för mycket bra och hög kvalitet på spel o krubb, extra kul med ett rykande färskt Star trek som var riktigt bra och att få vinna såklart.  Boz o Stp får krya på sig och skall jag vara ärlig trodde jag när vi åkte förbi att den(dom) som var i bilen stod och knackade på himmladörren så f-up som den var. Änglavakt i högsta grad:)


ivarsigurd

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Instämmer med SIC & MS.......en härlig lördag med gött folk, fina flipperspel, grymt god mat och pilsner är givetvis oslagbart. Stort tack till Mangan o Päronen. Grattis till segraren SIC som visade upp grymma skills. BOZ & STP saknades mycket men det är härligt att höra att de klarade sig från den otrevliga olyckan.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Även jag får tacka familjen Viktorsson som förgyller flippersverige. Synnerligen god mat, även lite halvkall på kvällningen.

Stavros och Bosse fick inga whoppers, men kanske står ut med att ha klarat sig såpass lindrigt undan.
Nu förstår man lite bättre vilken omfattning uttrycket "personerna i bilen fick endast lindriga skador" kan ha...


I sidotävlingen på ett vackert Star Trek (någon på Stern verkar göra rätt) fick alla två försök var.
De tre bästa tog sig direkt till final, och i syfte att ge även otursförföljda spelare möjligheten till lite rafflande slutspel, sattes den sista finalplatsen på spel.
De fyra som fick göra upp om denna, var de fyra bästa av de som INTE deltog i huvudtävlingens slutspel (UBB, BHZ, LOP och DAJ).

UBB vann den drabbningen och fick i finalen möta PER, CHO och J L.
Med cirka 70M vann hr Ahlenius sidan.

I huvudtävlingen vann Stefan SIC Cederlöf finalen över värden Viktorsson. 2-1 i matcher över STTNG, Baywatch och Goldeneye.

Bronset gick till Markus Salo.

37 spelare deltog. Publik anslöt i blygsamma skaror under kvällen.

Övriga placeringar syns förhoppningsvis inom några dagar på www.pinballrankings.com
Lyckan är en tänd modelampa.


Lamborghini

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jättekul att ordna Mangans flipperfest och ännu roligare att höra alla positiva goa kommentarer. Mammas mat gör alla glada och spelen fungerar helt ok tycker jag, Hans Bud är i världsklass och gör livet helt underbart för mig. Tommy JT som hjälper till att finjustera spelen och håller motivationen uppe på mig veckan innan gör att det är så mycket roligare att vara i källaren och putsa spel.
Men det är något som gör det hela lite motigt dan efter, Nej Det är inte min dåliga nattsömn och alkodränering från kroppen som gör det utan det är att behöva städa bort Lös snus från trapphuset och försöka förklara bort varför det blev ett stuprör utanför dörren vid entrén som fick agera pisstolpe...
Så tänk på det tills nästa fest så kommer alla bli hur glada som helst.

//Magnus
« Senast ändrad: mars 18, 2014, 17:29:25 av Lamborghini »


Tags: