Frispel

sedan 2001

Popeye?

Mark_Longdale

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
  • Stad: Hedemora
Har ett Popeye och tycker det är grymt kul. Håller med att man ska ha barnasinnet kvar för att verkligen gilla det.
 
Köpte ett för någon tusenlapp för mycket men jag ville ha ett. Dock så spelar jag just nu mer på mitt Dracula eller Frankenstein men Popeye kommer nog alltid va kvar.

Tyvärr så är multiball konstruktionen dåligt byggd och man kan få meka en del med switcharna. Börjar en switch spöka beter sig spelet mystiskt (avbryter spel på övreplanen samt slår i spolar), tog ett tag innan jag hittade felet. Ett problem som verkar allmänt känt på forum i usa. Allting funkade medan spelplanen stod upprätt och i testläge men inte i spelläge. kostade hela 34kr att räta till ;)

Kul och utmanande spel om man ska klara alla uppdrag. Men det finns spel som har bättre och mer spännande spelglädje för samma pengar.


Lawner

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 115
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Haha ,, finns det fortfarande kvar NIB....
Kom ihåg bjuvia satt och ojade över sina popeye ...
Massa nya ståendes som tog plats och samlade damm, ingen som ville köpa.
Då var det rea men inget köpte iallafall. Dom som hade köpt drog inte in nåt och temat passade mer på dagis( fast dom visste ju inte vem popeye var heller )


Aeon

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
  • Stad: Sørskogbygda
Hei Ejse83, om du inte har kjøpt "Popeye i samlarskick" selv så ville det vært flott hvis du kunne sende meg kontaktinformasjonen til eieren så jeg kan gi et bud på den. Takker så mye!
Frank


Ejse83

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 167
    • Visa profil
  • Stad: Vällingby
Gick ett Popeye från Kronofogdens auktionstorg för 10.505kr i veckan...
LED for President :)


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma

Aeon

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
  • Stad: Sørskogbygda
Jeg har fått tak i en Popeye fra Gøteborg-området, men uansett flott at dere deler informasjonen med alle andre. Om det dukker opp en i 100% perfekt stand eventuelt med clearcoated playfield så er jeg fremdeles interessert. Men hvem clearcoater sin Popeye? ;-)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Egentligen är alla Popeye med clearcoat från fabrik. Diamond Plate...  ;-)


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
och de flesta spelen är i nyskick eftersom de varit så impopulära.
Play a real game, play pinball


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Sedan är ju också spel designade av Oursler väldigt "mjuka" så de är väldigt, väldigt sällan slitna på spelplanerna ändå.


Tags: