Frispel

sedan 2001

Småland Open 27-29/6

LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Ja det var bra ordnat! Det oprövade spelsystemet funkade ju bra också, både jokersystemet och gruppspelet med först till två vinster var intressanta. Undrar hur många som spelade ner sig genom att använda jokrar...

Jag misstänker att flest jokrar spelades på Diner. Någon gissning på vem som köpte flest jokrar och hur många?

Gratulerar vinnarna, även ELK som tog hem STH på CSI med ca 46M och REY som tog enhands på RFM med sjuka 190M.

Tack igen till alla inblandade för bra tävling!


Progg

  • Donator Guld
  • Full Member
  • *****
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Til lykke, Mads!

Och tack för ett bra arrangemang.


PAU

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 59
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
Tack så mycket för en bra ordnad och mycket trevlig tävling, och tack till alla inblandade!

Spelsystemen tyckte jag fungerade bra. Det var speciellt kul med jokrarna, där man fick fundera på om man skulle chansa eller inte. Slutspelet var också bra med först till två vinster. Det enda lilla jag tyckte kunde ändras på var vid looserslutspelets början. Jag tyckte att det var för lite med bara ett spel för att bestämma vem som skulle gå vidare. Men p.g.a. att det skulle ta längre tid som vi nog inte hade, är jag ändå ok med det.

Sen tror jag att det kan ha varit Fish Tales som hade flest jokrar. Vem som köpte flest jokrar har jag ingen aning om. Det var nog inte jag för jag hade 7 st.

Ett stort grattis till vinnarna, ELK som vann SO 2014, PER som vann STH, och REY som tog enhands på RFM med grymma 190M. Grattis också till vinnaren av 50/50 MSH.

Tack igen alla! Vi ses nästa år!
« Senast ändrad: juni 30, 2014, 01:40:27 av PAU »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Instämmer LOP - trevligt slutspelssystem, även om obegränsade jokrar inte riktigt är min grej - jag klarade ju mig vidare ändå.  :-)

Stort tack till arrangörer och värd/värdinna för en trevlig helg.

MSH: Kolla så att inte det ena lödörat på DW-motorn är dåligt och glappar när hissen går upp - jag tyckte att det satt lite löst när jag lödde om kabeln där.


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
En liten rättelse, PER vann STH

Sidotävlingen:

1. MSH
2. JG
3. ELK

Mer resultat kommer inom de närmaste dagarna.

Ett stort tack till alla som kom, och även till alla som hjälpt till med div fix.
« Senast ändrad: juni 30, 2014, 01:34:23 av Fritte »


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Stort tack för en jättetrevlig tävling!
Grattis till alla vinnarna!

Köerna till spelen var inte så långa, troligen hjälpte fredagens idoga spelande till väldigt mycket.

Lokalen har fått ett väldigt trevligt utseende med flera nya rum, vilket är mycket positivt.

Totalt sett, superbra!


skagget

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Tack till alla er som ordnade helgens tävling. Jag hade jättekul. Ska komma ihåg att lämna nerverna hemma nästa gång bara.
Underbar lokal som jag hoppas få tävla fler gånger i.


mdn

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
  • Stad: København
Hey - Fantastisk turnering, godt arrangeret, rare mennesker og virkeligt hyggelige lokaler.

Jeg tror jeg er blandt dem der brugte flest jokere - måske også fordi vi var der allerede om fredagen hvor vi ødelagde vores scores en del - som vi så måtte rette op på om lørdagen.

Jeg kunne rigtigt godt lide systemet, men tænker på om man fremover kunne ændre det en smule ( det kan i jo tænke over ) så her er mit forslag:

Istedet for at man laver en seddel til hver joker, vil alle der vil lave joker om, få en HELT ny kval seddel. På den måde så kan folk spille lige så mange om de vil, når de vil; dette vil gøre ekspeditionen hurtigere for alle.

Man kunne måske nøjes med at sige det koster 100 SEK for at købe sig retten til at spille alle de jokere man vil. På den måde vil der stadig komme penge i vinst kassen, men samtidigt vil ingen blive holdt udenfor pga penge - og dermed vil der ikke være forskels behandling.

Samtidigt vil i også slippe for at eks. en maskine udgår, og folk får joker penge igen; og fordi alle kan spille jokere så meget som de vil, tror jeg det vil gøre at folk chancer lidt mere.

Uanset hvad, så var det en fin turnering, flot arrangeret, og jeg er helt sikkert med næste år, hvis jeg får lov :)


d0nutZ

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 736
    • Visa profil
  • Stad: vetlanda
Tack till alla som kom och ett extra tack till alla som hjälpte till. Hade aldrig funkat utan er.

Tycker också spelsystemet var riktigt roligt och bra. Så det gjorde du bra Johan.

Grattis till vinsten Mads.

Pratade med Anna som äger vandrarhemmet och hon sa att ni hade varit dom trevligaste gästerna hon har haft. Ni hade skött er exemplariskt.


mdn

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
  • Stad: København
hov ja - Johan skal lige have en ekstra mention - han var godt nok sej - det hele kørte bare, og han var utrættelig og meget meget hjælpsom! Tak Johan!


WIZ

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 369
    • Visa profil
  • Stad: Köbenhavn
Det er jo sandt for fan!

J G er den hårdeste hund når det kommer til data entry. Ubestikkelig utrættelig ustresbar. Respekt.

Og flipper kan han jo også spille! Åh tak mine nya bedste venner. The Bumbers of Paragon. Resurrected me from J G's brutal slaughter on the moderns. What a semi.

And - I know I am not the right person to say this - but I really love the 'Buy more jokers' format. Especially  in the Småland-version - where you have to keep your joker-score. No matter if it's smaller.


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo

MAW

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 679
    • Visa profil
  • Stad: Färjestaden
Toppentävling (som vanligt i Korsberga)

Enda minus för den jävla hunden som bet mig i handen.
ALF och jag erbjöd oss att ta med honom hem för en avslutande skogspromenad men vi fick inget riktigt svar på det erbjudandet, men erbjudandet kvarstår ;-)

Tusen tack för en trevlig helg!


ike

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Tack för ett mycket trevligt och lyckat arrangemang :)


LAU

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 53
    • Visa profil
  • Stad: København S
Også en hilsen fra mig og en million tack for en fantastisk weekend med flipper fra morgen til nat ..
Tak til Marcus og Frederik og ikke mindst også til Johans koncentrerede dataindtastninger og alle andre der hjalp med til at det blev en både hyggelig og festlig turnering ..
Jeg er klar på at komme igen til næste event.


Tags: