Frispel

sedan 2001

Storpotäten 2014

BUD · 90 · 17864

LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Nej. Men det låter ju inte helt dumt med en fallande skala, då blir det ju ingen jätteskillnad på plats 16 och 17 och dessutom finns det incitament att tävla även för den som är safe på en 5:e-plats till exempel.

Det gäller ju bara att de på plats 17 och neråt ska känna att de har en chans, det är ju inte så stor skillnad på 16 och 17 men på 4 och 17 skiljer det en del.


cw

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1013
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Tycker det är bra som det är. Helt klart har set ökat deltagandet på månadstävlingarna. En rolig morot


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jo, men problemet blir de nya WPPR-reglerna 2015. Om inte sluttävlingen ger något är det ingen idé att köra deltävlingarna. Alltså måste deltagarantalet på denna upp till minst 32, men helst 64. Och så många unika spelare har vi inte ens haft sammantaget på de 36 deltävlingarna.


cw

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1013
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Hmmm... top 4 hade varit en tuff utmaning att vinna över i vanliga fall. Om de sedan får fyra "extra liv" hade det blivit.... en väldigt brant uppförsbacke. Inget jag hade nappat på.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Nej, jag är fullt medveten om problematiken. Ett klassiskt Moment 22. Vi ska undersöka hur reglerna ser ut för ligafinaler också. Alternativet är ju att hålla en nationell tävling av det hela. Alltså där alla månadsfinaler har samma system.


Peron

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Falun
En helt annan input när vi pratar antal deltagare för finalen är ju val av lokal.. Vi har ju sagt tidigare att ansvar för uppdatera kvalställning samt ansvar för själva WCPC-finalen ska vandra runt bland de som arrar månadstävlingar. Alingsås/Möbelgatan, Borås och Högsbo. 2015 antar jag att turen har kommit till Högsbo att ta över WCPC-ansvaret?!?

Vad jag egentligen skulle komma fram till är att i Högsbo har vi inte möjlighet pga lokalens storlek och antal spel att ta emot mer än drygt 20 spelare samtidigt. Det kommer alltså att bli väldigt jobbigt att knö in 32 pers och omöjligt att ta emot 64 spelare...
I´ll be back!


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ett utmärkt tillfälle till att utöka lokalen och spelsamlingen! :-D

Men detta är förstås något som vi kan diskutera i morgon efter ni fått stryk allihopa.


STP

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 206
  • Mail to: flippercenter@gmail.com
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Vi på Flipper Center kanske kan hjälpa till om det ex blir ett 2-dagars evenemang?
Player #:   14370
Mail to: flippercenter@gmail.com
Hemsida: www.flippercenter.se
Facebook: Westcoast Pinball


Peron

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Ja passa på att sola dig i glansen av en ovunnen seger innan tävlingen för all del INK så svider det betydligt mer sen när man misslyckas. ;-)
I´ll be back!


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Lika bra att ta ut glädjen i förskott - annars får man ju aldrig vara glad.



INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Det kan ju även vara ett intrikat system med lokala sluttävlingar och så blir finalen mellan varje "regionsmästare"? Givetvis blir det än mer spännande om man då åker runt och kvalificerar sig på fler ställen än sin "hemmaarena" för att få större chans till finalspel.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Och så vaknar man med halsont och feber. Tror inte kroppen att jag kan vinna utan förser mig med en bra ursäkt? Det här får jag ta upp på nästa utvecklingssamtal... :-(


cw

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1013
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag tar med mig lite medicin, dansk sådan.
Skall få dig till att må lite bättre


Tags: