Frispel

sedan 2001

Storpotäten 2014

BUD · 90 · 17832

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Det kanske vore på sin plats att avlasta Bunkern en aning nu när det aviserats om nerdragning i Alingsås.

Namnbyte till något mer generiskt typ West Coast Pinball Cup och så roterar vi mellan Alingsås, Borås och Göteborg? Orten som har tävlingen det aktuella året ansvarar för rapportering av deltävlingarna samt håller i finalen/spelsystemet.

Då kan Borås ta hand om härligheten 2014, Göteborg 2015 och så tillbaka till Alingsås 2016. Vad säger ni andra? Och vill någon av de två andra lokalerna i Göteborg ta över månadsfinalsansvaret från Alingsås?


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Jag stödjer upplägget som ink redogör för.  Jag pratade med honom härom kvällen om detta.

Anledningen är ju ganska enkel. Buds intresse verkar ju försvunnit, likaså bunker medlemmarnas. Så i bunkern lär  det nog iinte bli någon månadstävling i det närmsta. Jag gör säkert comeback i någon form med månadstävling senare.


STP

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 206
  • Mail to: flippercenter@gmail.com
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Om det finns intresse hos er så kanske vi på Flipper Center kan avlasta med någon månadsfinal?
Player #:   14370
Mail to: flippercenter@gmail.com
Hemsida: www.flippercenter.se
Facebook: Westcoast Pinball


Peron

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Falun
INK:s förslag låter mycket bra tycker jag också. Det vore ju också det mest rättvisa att ha en roterande tävling så att de som kvalar in till finalen får möjlighet att spela på "hemmaplan" åtminstone var tredje år. Dessutom avlastar vi varandra arbetsmässigt också. Om Borås tar ansvaret för 2014 så kan Högsbo ta 2015.

När det gäller att ta över Alingsås månadstävlingar däremot så är i alla fall inte jag intresserad av det och utan att veta eller ha frågat så tror jag inte att nån annan i Högsbo-gänget vill ta den pucken heller. Högsbo kör ju månadstävlingar redan som bekant men som Stavros skriver så kanske Flipper Center kan ta över lite där..
I´ll be back!


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Låter bra enligt alla inlägg ovan. Då kanske Flipper Center kan planera in en majtävling?  :-)


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 967
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Möbelgatan har möte i morgon. Vi tar upp frågan och återkommer.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1442
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Möbelgatan kan också ta lite WCP-månadsfinaler. Om Center tar maj så siktar vi på juni. Varannan månad efter det, att utgå från i alla fall?


STP

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 206
  • Mail to: flippercenter@gmail.com
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Vi på Flipper Center ska snacka ihop oss nu i veckan och återkommer snarast.
stp/boz/ckr
Player #:   14370
Mail to: flippercenter@gmail.com
Hemsida: www.flippercenter.se
Facebook: Westcoast Pinball


STP

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 206
  • Mail to: flippercenter@gmail.com
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Vi på Flipper Center tar månadsfinalen i maj. Återkommer med datum.
Player #:   14370
Mail to: flippercenter@gmail.com
Hemsida: www.flippercenter.se
Facebook: Westcoast Pinball


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1442
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Fint. Då känns det som att månadstävlingarna är på banan igen.

Vad gäller trådens egentliga ämne har bud inte sagt något om ansvarsförflyttningen av tävlingen. Tycker gott att vi kan vänta in det innan framtidsplaneringen går jättelångt. Är ju inte jättebråttom med det där. Men visst är det bra att veta att det finns en backupplan


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
För min del har jag inga problem med att någon annan tar tag i tävlingen, byter namn på den eller liknande.
INK har fått den excelfil som jag använt för att räkna ut kvalställningen.

En bättre version av mig hade naturligtvis sagt till och informerat för länge sedan om att jag inte har något större intresse för att fortsätta arrangera flippertävlingar, men den lite sämre versionen av mig är tyvärr den som finns.

Jag kommer förmodligen inte att spela så mycket framöver, men kommer nog att kika på diverse flippersidor ett tag till.
Lyckan är en tänd modelampa.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Men tack för alla insatser så här långt och se till att få tillbaka suget under din "paus". :-)
« Senast ändrad: april 25, 2014, 23:51:17 av INK »


JG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 346
    • Visa profil
  • Stad: Ulricehamn
Åk hem från mässan nu ink och uppdatera listan. Jag vill gå om PER innan det blir onsdag igen och han vinner en högsbotävling till..


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Fan, jag var så full i onsdags att jag trodde att jag ledde. Blir ingen uppdatering nu. :-P


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Då var datum för månadsfinal i maj bokat. Fredag den 16 maj blev det. Klockan 19 börjar tävlingen på Flipper Center. Mer info finns på SDTM.se under "Kommande spelträffar"
Vi har raggat upp en f d månadsfinalarrangör, så förhoppningsvis kommer det inte att skita sig kapitalt, men lite överseende får ni ha med oss månadsfinals-oskulder.
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


Tags: