Frispel

sedan 2001

Game On 2.0

cho

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Uppslag:

SLI: Miami Ingen undgår Svenska LotteriInspektionen!

Utan tillstånd i Tyrolen, Flipperspelarna som visar allt!

It's Game Over, man! Svenska flipperägare vågar utmana systemet under ofattbara risker!

War Games- Pinball Edition Kommer LIs superhjärna att inse det uppenbart meningslösa med att terrorisera oskyldiga flipperägare?
« Senast ändrad: november 01, 2013, 17:19:24 av cho »


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd

ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
så efter lite väntetid så har jag inte hört nåt... Från TM förstår jag då dom inte hört npt egentligen. Ringde upp LI( annika) och hörde mig för lite och hon bekräftade att inget tillstånd är klart men knget har gjorts angående anmälan. När frågan varför kom upp så blev svaret ... Vet inte riktigt uran hänvusades till hennes chef  Anette Johansen men uppragen. Väntar på ett svar från henne då hon fått frågeställningen i förväg för att underlätta kommunikationen.
Återkommer med mer ....


SAB

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 321
    • Visa profil
  • Stad: luleå
Kanske det inte var så dumt med en anmälan ändå (alla har väl rätt att ändra sig:-P ).

För nu blir det ju än mer intressant när de inte gör någonting fast det har en anmälan och, enligt inlägg ovan, SKA göra polisanmälan.

Fast å andra sidan; Är det inte egentligen sunt att även myndighetspersoner kan välja att inget göra då det uppenbart gäller svammel och gammal ouppdaterad lagstiftning?

Men, vi vill ju ha en ändring av lag så då är nog detta det bästa.


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala

andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Var på Game on 2.0 idag med barnen och jag kan berätta att det står tre spel där, ett mycket tidigt EM Williams, ett Bally Spy hunter och Bride of pinbot.

Det är inte så lite synd och ganska typiskt, för de två sistnämnda var ju inte i toppenskick precis. Alfanumeriska displayen på Bride visade allt utom det den var till för att visa och allt lutade åt olika håll som lustiga huset.

Det är ju i sådana här sammanhang som det skall stå en värdig line-up i gott skick, inte en hög gamla skrotspel.

Andhal
"-Where is my base?- I wanna jam!"


Ejse83

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 167
    • Visa profil
  • Stad: Vällingby
Jag startade ju denna tråd så tänkte allafall skriva ett inlägg ;)

Var också där igår med familjen. Arkadspelen var ju ok och gamla minnen framkom :) Dessvärre så var flipperspelen en stor besvikelse! Som andhal skrev så hade man ju hoppats på en värdig line-up...

Var tvungen att åka hem och spela lite Batman Forever här hemma för att få tillbaka lite skön känsla :)
LED for President :)


Leffe

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 539
    • Visa profil
  • Stad: Järfälla
Jag har hjälpt Barry, som sköter utställningen med lite flipperdelar.
Förhoppningsvis, så kommer Gottliebs Egghead, Ballys Spy Hunter
och Williams Bride of Pinbot att vara spelklara snart.


Tags: