Frispel

sedan 2001

Best of Pinball - orderproblem

JAW

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Postade detta på stockholmpinball.com men fick dålig respons så jag testar här med.


Någon som har (färsk) erfarenhet av handel på bestofpinball.de?

Jag lade en beställning på cirka 2k i söndags och betalade via PayPal. Fick en bekräftelse från PP att betalningen registrerats men ingenting från BoP När jag gick tillbaks till hemsidan såg jag att ingenting hade hänt, dvs varorna låg fortfarande kvar i min korg. Mindes att jag, när jag betalade, såg en bristfällig instruktion om att man skulle gå tillbaks till hemsidan och skicka ordern efter att PP-betalningen gått igenom. Ingenstans står dock hur man skickar iväg en order kopplat till ett PP-referensnummer. Skickade istället iväg en ny beställning men valde "money order" som betalningmetod eftersom jag inte ville betala igen. Skickade ett mejl där jag skrev att ordern skulle kopplas till PP-betalningen. Varorna försvann från min korg och en order är upplagd på mitt konto med status "in progress". Har dock ej fått någon bekräftelse via mejl varken på ordern eller betalningen eller att dessa är kopplade till varandra. Har mejlat två gånger utan att få svar.

Brukar de strula på det här viset?
Är väl egentligen inte så orolig över att bli blåst på betalningen utan är snarare orolig över leveranstider och bara jävligt irriterad över att det ska krånglas..


Pale

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
  • Stad: HÄSSLEHOLM
Har beställt därifrån massor av gånger.
Aldrig strulat och brukar vara hur snabba som helst.

Dock vet jag inte om de ändrat något med betalningarna nu, förr beställde man, ordern skapades, pröjsade och va nöjd.


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Dom har alltid skött sig för mig med
Matchstick Pinball


d0nutZ

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 736
    • Visa profil
  • Stad: vetlanda

JAW

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Nu är status på ordern ändrad till "completed".
Har dock fortfarande inte fått något svar på mejlen eller någon bekräftelse på att allt är i sin ordning.

Spännande.. :-)


GAM

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
  • Stad: Gävle
Aldrig haft problem med sidan, tvärt om - bland de bättre butikerna!

Tips: kolla i mailens "skräp"-box. Kan ju kanske vara så att det automatgenererade mailet klassats som spam?!
"Var lampa har sin sockel!"


frekla

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 434
    • Visa profil
  • Stad: SÄVSJÖ
Jag har aldrig haft några problem med dom heller. Hoppas det löser sig smidigt.


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Det var som du beskriver tidigare , då var man tvungen att gå in igen och mickla med nåt , men när jag handlade för några veckor sedan var det ändrat . Du borde få ett mail med att grejerna är skickade ganska snart .. Brukar sällan ta mer än en dag eller så . Om du inte får nåt så dra ett mail till dom , det brukar lösa sig utan större problem ..


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Och det viktigaste av allt... ett par syrliga syd-bayerska hårda godisar
som ligger och skräpar bland flipperdelarna...

:-D
Matchstick Pinball


Progg

  • Donator Guld
  • Full Member
  • *****
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd

JAW

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Tack för engagemanget!

Till min stora förtjusning fick jag igår ett trackingnummer från DHL på en försändelse från Best of Pinball. Så grejerna verkar vara på väg! Har dock fortfarande inte fått svar på mina mejl men det spelar inte så stor roll egentligen.


jangus

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 165
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Har du anget rätt emailadress?
Fast nu har du väl säkert fått grejerna ändå.


Tags: