Frispel

sedan 2001

Dude Pinball (The Big Lebowski) - nytt företag - nytt flipper

EZL · 82 · 29965

fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Snackade med Barry på EPC, och han var hoppfull om produktionen och tidslinjen som dock är försenad med 3-4 månader.
Ville veta om vi kunde få ett TBL till SM i Jkpg till november, men fick till svar, maybe...
:-)
Matchstick Pinball


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Update:
Dom fem production TBL:sen fuckade upp på DPO senast och fick utbytta kort.
Nytt besked för oss early achievers är slutet på Januari, samt Q1 fur alle.

Inget är som väntans tider... ::)
Matchstick Pinball


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Ganska exakt 2,5 år sen jag beställde mitt Big Lebowski. Fick det levererat till dörren igår morse, lådan hel och med mitt namn på.  :)
Kan medge att det varit en riktig berg & dalbana, med alla skandaler runt flippertillverkarleden. Med 75 laxar i projektet så ville jag helst se att spelet blev tillverkat och levererat, kan medge att det var svettigt ett tag med obefintlig kommunikation, folk som hoppade av och några som fick ändtarmscancer.
Med facit i hand -- ALDRIG med "preorder" som skall betalas i sin helhet 2 år innan leverans -- ( om inte nästa titel är Pulp Fiction vill säga  ;) ).

Unboxade spelet tillsammans med JG igår, reagerade på vilken otrolig finish sidearten har, samt att backboxen mer känns som en tom låda med en fläkt i  ;D. Även om det bara är B/W delar så känns det inte riktigt igenkännande, under spelplanen är det fullt med kretskort och rgb leds överallt, tror dom har tävlat med Wizard of Oz om vem som kan trycka i flest.

Vi körde ett sextimmars pass och fick väl bekräftat att koden ligger i sin linda, ungefär som Met när det släpptes, några multibollar, ett par modes...
Vi fick justera lite switchar, targets, laga en plunger och rikta upp "the rug" som lät lite skördetrösk-aktigt under kvällens gång m a o precis som vilket nysläpp som helst. 8)

Vad tycker jag om spelet? tjaa.. Ungefär såhär -- Det är det bästa flipperspelet som någonsin har tillverkats och som någonsin kommer att tillverkas, vill inte dra på för mycket innan koden sitter.  ;D ;D ;D
Heja Dutch Pinball.

Shomer Shabbos!
Matchstick Pinball


Bifrost

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 362
    • Visa profil
  • Stad: Klippan

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd

kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge

fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Kniven: The Big Lebowski är faktiskt det bästa jag vet, så även om jag gillar pudlar, så kommer det aldrig att hända! ;-)
Pulp Fiction har varit på tal ett tag, men vet ärligt inte om det verkligen kommer bli av. Ser mycket potential i temat, om man vågar ta ut svängarna, som DP nog gör...
Matchstick Pinball


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Mirko, bristen på regler spelar ingen roll. Det vi alla undrar, levererades spelet med non-glare glas?


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd

Vreten

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 196
    • Visa profil
  • Stad: Morup

fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Då gurkmajonäs Invitationals regler inte tillåter bilder på annat än vinsttrion så känns det frustrerande då jag har riktigt mysiga roliga bilder på loser-sidans firande av filmen på SVT... --- What happens in Bankeryd, stays in Bankeryd ---

Spelet höll ihop bra (TBL) lite sticky högerflip, samt stentuff högerramp, buggar finns och kod behövs, men tippar på att alla var väldigt imponerade av DP:s klenod.

:-)
Matchstick Pinball



fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd

kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Kollade på Hail Caesar häromkvällen och när jag tittat klart gick The Big Lebowski på tv... Det är en fantastiskt bra film, svårt att sluta titta när man ser den. Coen brothers vet vad de gör. En annan film som inte går att sluta titta på heller är Fear and loathing in Las Vegas. Där finns ett tema förmodligen än mindre pk än Pulp fiction, om man ska göra flipper av film...
Stern borde sluta tramsa med sina superhjältar. Hur många superhjälteflipper finns det egentligen? För många...


Tags: