Frispel

sedan 2001

MM Remake

ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Och byta till svart gick... Har jag gjort


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Imponerande tålamod på er,pöjkar! ;-)
Matchstick Pinball



frekla

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 434
    • Visa profil
  • Stad: SÄVSJÖ

aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Dock blev den feltryckt men man såg inte felet och allt har redan skickats till produktion. Kul för dom som slantst upp! :P
Ifpa ID 63357


Zoda

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 68
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Ja, det finns en liten miss i designen/trycket och ja, det är kul för oss som slantar som får en unik modd. Hoppas de gör creature som nästa!


aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Tummen upp för eldsjälar ja. Kul om de streamlinar tillverkningen och trycker ut fler. Fish Tales! :)
Ifpa ID 63357


Zoda

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 68
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Jag har nu också bytt till svart trim. Guld...förefaller ju inte vara guld.


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Så äntligen ett mail.... Var god betala 20 k till utöver ordinarie pris..😱🔫

Suck.. Lite väntat men ... Någon som vill ha ett liiiite dyrare MM?? För det blir inget för mig.. 😕


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Vad är extrakostnaden för ubbla? Hittar ingen rage här - https://pinside.com/pinball/archive/medieval-madness/forum - men jag har inte letat så noga.
Ska jag gissa på tull eller nått?


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Tja 20 blev det inte men 1782 euro blev den faktiska höjningen ... Dollarn har ju gått upp sen 2013.
Pinside är väl mest jänkare.. Bara losers som beställde via Ministry of pinball som det ser ut nu. Pinball heaven stog för sitt avtalade pris.
Får se om dom kan reda ut det men ser väl inte sådär ljust ut..
  Holländare och flipperaffärer känns onekligen inte riktigt tillförlitligt....
« Senast ändrad: januari 28, 2016, 23:27:14 av ubbla »


Zoda

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 68
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Det normala är att företag som handlar med utländsk valuta tar en försäkring för att säkra valutan.

En intressant frågeställning här är... har MOP gjort det? hur vet man det? Intrigerande som jag är så tänker jag så här: Jädrar vad bra, här kan jag tjäna 27% rakt i fickan på mina dumma kunder som inte vet något om sådant här...



cho

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Inte nödvändigtvis. Det är väl snarare vanligare att man har med en klausul där man sätter en uppskattad valutakurs som sedan regleras med en kompltterande (kredit)faktura.


Zoda

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 68
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
I detta fall har MOP inte stipulerat några som helst villkor annat än en faktura utställd i Euro där både dellikvid och total redovisas.


Zoda

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 68
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Såååå djävla trött på Rick på PPS - lyckades bli bannad från deras forum för att jag informerade dem om att de bryter mot lagarna i EU om fri handel. Har tillsammans med några andra eldsjälar ett nu ett case på konsumentverket europa... Stern skall dras in in den här skiten också - nu räcker det med begränsningar och inskränkningar för oss kunder. Vi vill köpa från vem vi vill!

Har i alla fall kommit överens med MOP nu och har betalat spelet till en rimligt slutpeng. Räknar med att det är här om c:a 2 månader.


Tags: