Frispel

sedan 2001

Pris:Super Mario Bros. Mushroom World

Uturn

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
  • Stad: Västerås
Hej.
Funderar lite svagt på att kanske lägga ett bud Super Mario Bros. Mushroom World.
Spelet isig fungerar men mycket skitigt. Normalt slitage.
Vad ska man ge för detta spel?
Vad skulle ni andra medlemar vara villiga att betala?
Jag funderar på att lägga max 15k. Är det helt galet med tanke på storleken?

EDIT: Spelet finns inte med här på SFS spelinformation.
« Senast ändrad: september 14, 2013, 19:05:41 av Uturn »
TIR


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Kul att du hittat ett öht har bara sett annonser där folk letat efter detta under de senaste 10-12 åren, så jag skulle nog räkna det som en raritet, pris därefter?

Enligt Mr Pinballs price guide 2010 så tillverkades 519 st, men värderingen är trots det bara på 925 dollar. Men jag gissar att det finns många som skulle ge betydligt mer för detta kultspel, med en så bra licens som Mario. Skulle vara kul och seddt som förströelse spel vid någon större tävling.
Play a real game, play pinball


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Vad är normalt slitege?
Varför är det intressant vad andra vill ge? Är det inte du som ska ha spelet?


Uturn

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
  • Stad: Västerås
Normalt slitage, lite nött runt eject hålen typ. Fungerande men gamla gummin. Någon trött spole.

Varför jag vill veta vad andra skulle kunna ge för det är väl mest för att veta att jag inte lägger ner för mycket pengar. Då jag aldrig äns har hört talas om detta spel tidigare. Så vill jag veta så mycket som möjligt innan jag köper det.
TIR


sven666

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 262
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
finns ju ett som legat på ebay i en evighet för ~€4000 ? (toppskick enl annonsen).

fräckt spel! :)


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Ifall man söker på Flipper på Ebay.de, och sen sorterar på dyraste överst. Tar överpriset och delar på 3, så får man fram ett rimligt pris att betala för spelet.
Ex.vis
Popeye 3490 € / 3 = 1163 €
Taxi 2999 € / 3 = 1000 €
osv. så 4000 € / 3 = 1333 € borde vara rimligt för Mario. ;)
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Hur gick det? Blev det något spel?
Play a real game, play pinball


Uturn

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
  • Stad: Västerås
Jag väntar på svar. Det blev lite av en soppa med allt. Jag är utomlands nu och kan förklara mer när jag kommit hem. Så kan jag visa lite bilder på spelet oxå. Spelet visade sig vara i lite sämre skick än första intrycket men allt går ju att ordna. T.ex video mode startades bara ibland, och när det väl funkade så fungerade det inte att hoppa med knapparna.

Mer om det sen. Kommer hem nästa helg.
TIR


Uturn

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
  • Stad: Västerås
Ok, så jag har varit på semester.
Några veckor i Thailand. Väl nere i Phuket så åker jag direkt till ett köpcenter där jag vet att det stått flipperspel tidigare. Kommer fram och ser detta:

Båda spelet är "Out of Service" surt som fan! Jaja, börjar gå därifrån och ser ca 50 meter bort att dom öppnat en ny arcade/spel/"vinnanallebjörnar" hall. Går självklart dit och precis innanför dörrarna står då:
Skit glad och växlade till mig några poletter för att spel. Men jag hann inte äns spela klart första kulan innan frugan jagade bort mig då vi var sena till annat. Så första intrycket var mycket bra, typ som jag skrev i första inlägget. Innan jag går så ser jag flera klisterlappar med nr till reparatör och även "for sale" nr. Senare samma kväll så ligger jag på hotellet och googlar spelet. Ser då att ändas 519 spel är tillverkade. Ju mer jag kollar på youtube videos om spelet så vill jag ju bara ha det. Där av första inlägget  i den här tråden.

Nästa dag åker jag dit själv så jag kunde spela ordentligt. Stoppade i en pollett och började spela. Jag hann aldrig spela klart ett enda spel då för kulan fastnade lite här och där. Samt att video mode inte gick igång. Såg då även att en rad på DMD saknades. Fler och fler fel kommer fram ju längre jag spelar. Då kulan fastnar varje gång och det inte går att spela längre så tillkallar jag de som jobbar där. Dom tar bort glaset, tar ut kulan, startar om spelet och trycker i en ny pollett. Jag tror samma kille öppnar upp spelet  och startar om spelet kanske 12-15 ggr innan han springer iväg och kommer tillbaka med en lapp "Out of order" haha. Jag går då och försöker hitta någon som kan prata engelska som jobbar där. Efter ett tag så kommer en tjej som verkar vara typ personal chef. Jag förklarar att spelet är "kaputt" och frågar om jag inte skulle kunna få köpa spelet och pekar på klisterlappen som sitter på spelet. Hon pratar med killen som hjälp mig med att plocka fram kulan hela tiden och han visar och pekar på spelet lite här och där. Sen kommer hon fram till mig och ber mig skriva ner mitt telefon nr på en lapp.

Jag åker till posten och tar reda på fraktkostnad. Och det blev lite svårt då jag inte hade mått eller vikt. Men jag drog på lite och det skulle kosta nånstans mellan ca 2000-3000SEK med 2-3 månaders båtfrakt.

Nästa dag får jag ett SMS ang flippret och där i finns ett mobilnr och e-post. Och dom vill att jag ska höra av mig. Ringer ingen svarar så jag mailar. Får svar om att spelet är till salu och att dom kan frakta det till Sverige. Jag mailar ett ganska lågt bud med tanke på skicket frakten samt tullen. Då tog det några dagar innan svar. När jag väl får svar så är jag inte kvar i Phuket. Jag får då svar om att den person som är ansvarig inte befinner sig i Thailand för tillfället (varför man inte kan svara på ett mail utamland förstår jag mig inte på). Men iaf så ska höra av sig till mig när han kommer tillbaka. Får även info om att det här företaget köper begagnade arcade maskiner ifrån Japan.

Nu har det gått snart 3 veckor och inget svar. Jag har mailat en gång till men inget svar. Så jag vet faktiskt inte vad som händer. Har jag tur så dimper det kanske ner ett mail snart. Vill dom har mer för spelet så får jag överväga. Jag la ett bud på ca 7500 SEK för bara spelet.

Sorry, det blev lite långt det här men men här kommer lite fler bilder om intresse finns:Super Mario Bros. Mushroom World
TIR


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Där ser man, fortfarande inget spel i Sverige med andra ord. Har aldrig hört om något här.
Play a real game, play pinball


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo

Uturn

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
  • Stad: Västerås
Dra på trissor! Jag fick svar idag av deras "overseas coordinator" hon skulle kolla priser med sin chef sen höra av sig.
TIR


cho

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Passa dig noga så du inte blir vidbränd. Thailändarna är världsmästare på att blåsa skjortan av dig samt allt annat som inte sitter fast. Jag träffade en kille som till och med blivit av med ena skinkan en gång. Ärligt talat så var väldigt försiktig.


Uturn

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
  • Stad: Västerås

ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Kan ju vara värt en semester och åka ner och köpa det på plats och fixa transporten och packningen själv. Kan ju betala sig...


Tags: