Frispel

sedan 2001

Sterns nästa: Star Trek

SEALen

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Vill ha men det är för dyrt helt enkelt. Man kan inte få allt :( :(

Bygger mig ett Virtual Pinball kabinett istället och om nått år kommer nog detta som ett VP bord :)


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Jag tycker det påminner en hel del om T2 också. Steve Ritchie är ju en personlig favoritdesigner så detta kommer att bli kul att testa.


Romeo Ohlsson

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
2 bakadepotatisar och "Animated Playfield Laser Starfield Projector" låter häftigt!
« Senast ändrad: september 16, 2013, 01:46:29 av Romeo Ohlsson »


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
https://www.youtube.com/watch?v=ium7rKy0G6U

https://www.youtube.com/watch?v=djm34a6b2Fo

Lite gameplay. Jag är oerhört tveksam. När jag först hörde att det skulle bli Star Trek visste jag att jag kommer att köpa spelet.

Jag tycker att det ser helt ok ut. Snyggt i övre delen, skitfult i nedre. Verkar vara ett schysst flow i spelet, men jag vågar inte köpa ospelat. Viktigast nu blir hur känslan är i spelet, samt regelverket.

Som vanligt känner man igen många andra spel i designen, men det tycker jag inte spelar större roll, viktigast för mig är hur det spelar.

I andra videon ser man ett tydligt kvalitetsproblem; att plungern inte orkar skjuta upp kulan på ett helt nytt spel är för mig sanslöst dåligt. Jag har haft flera nya Sternspel med samma problem. Uruselt...


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Säger som en av kommentarerna på youtube:
Det ser ut att vara rätt likt Spiderman i designen. 'Venomrampen' går dock runt till höger istället för ner på vänsterflipper.

Tyckte det var lite piffigt med slutskottet på 'Space Jump' där man skjuter upp bollen bakom överflippern som på Spidermans Spidersense men den trillar ner i shooterlanen istället.

Pro-modell också. Såg ingenting hända med stora rymdskeppet i mitten.

Såg även att det stod 'Punch it' på DMDn när man startade kulorna och att det även stod 'Punch it' när de fick Photon Torpedo lit. Kan det vara någon sorts trollbomb-grej där man använder Photon Torpedo på startknappen?

Annars vet jag inte om jag någonsin sett ett spel som verkar vara så mycket mode på mode på mode på mode på mode som det här såg ut. De körde ju bara modes hela tiden.

Skumt att de i video nr två körde Destroy the Drill upp till nr III. Betydde III att det var tredje försöket på samma 'mode-level' eller att det var steg-tre av den moden? Ingen grafik på II och III så svårt att hänga med.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Spider-Man har legat med STTNG skulle jag säga. Kan ifs inte bli en dålig unge då.  ;-)


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
På den videon verkar det som att de spelar någon sorts supergame, med modestart vid uppskjut. Det finns en gameplayvideo till där det inte startas modes direkt, utan när man lägger en kula i vänster vuk.


sven666

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 262
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
grymt snyggt animerat när man skjuter upp kulan iaf.

hela spelet släcker ner sig och rullar snabbt uppåt med röd färg, ballt!


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Tycker det ser mycket lovande ut, skönt att Stern verkar släppt det fula photoshopandet de envisades med på spelplanerna tidigare. Att det påminner om spiderman känns ju lovande, måtte de bara få till ett rättvist regelverk också.
Play a real game, play pinball



EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Aningen snäll ball-save i början på Mission Multiball där.

Mission Multiball total kommer upp när det fortfarande är 2 kulor i spel. Mycket poäng var det inte heller. Inte riktigt färdig kod gissar jag.


dri

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 270
    • Visa profil
  • Stad: Santa Cruz, CA
Är det bsra jag eller är ljudbilden för jävla rörig? Kan vara dålig ljudupptagning dock.




LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Jag antar att alla har kollat tutorial och de matchvideos som kom ut efter Expo.

Tycker reglerna verkar intressanta och lite nytänkande.

Johan_r: Köp in ett och ställ det på Interpool i Uppsala! :)


Tags: