Frispel

sedan 2001

Flipper SM 2013?

Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Anmälningssidan är nästan klar, så stay tuned. Det är obegränsat antal deltagare, så ni behöver inte oroa er för att inte komma med. Alla kommer med.

Agassi: Det finns inget inbyggt stöd i systemet för U18, men om folk lägger in sin födelsedag så är det lätt gjort att plocka fram folk till ett U18-slutspel. Hinner vi så bygger vi in stöd för det, men om ni kan köra ett självständigt slutspel så kan vi besluta att det blir en U18-klass. De kommer dock att kvala med alla andra (och även kunna deltaga i det vanliga slutspelet).


agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
Yes Pal, så var det förra året oxå. Bra om man kan se i anmäling/resultatlistan vilka som är under 18, antingen förelseår eller att dom helt enkelt uppger ett tillägg i sitt efternamn i anmälan: Theo Valström-U18...
Stay cool, Daddy-O


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Man anger födelsedatum vid registreringen (i de fall vi inte redan har datumet). Datumet är inte obligatoriskt, men jag skriver dit en liten text om att det krävs för U18.


UFO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Vad roligt med U-18.

Agassi och PAL: Tar vi (agassi och jag) ansvaret för U-18, eller?


UFO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna

Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
UFO / Agassi: Jag har nu byggt så att man kan få fram en lista över folk som är födda 1995-11-07 eller senare. Den räknar inga speciella poäng eller dylikt - den bara tar den vanliga kvallistan och döljer alla som är äldre. Men det borde väl duga? Sen kan vi skapa ett miní-slutspelsträd för det.

Återkommer om priset.


UFO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna

Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

UFO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna

ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Håller med, även om mina barn numera är vuxna. Kändes som förra årets stora deltagarsuccé till stor del berodde på tillskottet av familjer, som jag tror beror på det modesta familjepriset som var satt. När nu även förströelsespelen kommer att kosta så tror jag ju inte att arrangemanget kommer att dra så mycket familjer.

Men kanske är inte SM rätt sammanhang att marknadsföra flipperspelandet mot barnfamiljer.
Play a real game, play pinball


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Man kanske bör tillägga att priset på anmälningsavgiften sattes upp 100 kr år 2007 just för att kunna sätta förströelsespelen på Free Play.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ungdomsdivisionen kan väl vara gratis - alternativt kosta en 50-lapp för att täcka pokalkostnaden som vi hade det 2009?


UFO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Jag kan hålla med om att de borde få delta gratis, då kanske de har råd att köpa en T-shirt för månadspengen :).
Tror även det borgar för att de kanske även spelar Classic samt även återkommer till nästa SM.

Om man funderar vidare så kanske vi som föreningar/intresse-sällskap ska låta ungdomar tävla gratis vid andra tävlingar (månadsfinaler mm)


agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
"Tålamod är en dygd" har det stått i 2 timmar nu...
Stay cool, Daddy-O


UFO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Jag tycker SM är utomordentligt tillfälle att marknadsföra "sporten".
Kanske vore något för Kulturdepartementet med? Ha ha ha


Tags: