Frispel

sedan 2001

Flipper SM 2013?

Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Vi kan ju ta upp frågan inför nästa tävling. Dock har vi ingen vidare förhandlingsposition eftersom vi inte betalar ett öre för lokalen utöver förströelsespelen. Och var skulle pengarna till donationen komma ifrån? Ska det komma från anmälningsavgifterna så måste vi antingen höja priset eller plocka bort några andra utgifter.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Alltså, missförstå mig rätt. Jag skulle gärna ge bort kort till alla spelare, eller fixa fritt förströelsespel på annat sätt. Men 100:- per person är 20k. Även om vi bara lägger 20:- per person på korten, så är det 4k.

Inkomsterna från förströelsespelen brukar ligga på mellan 6k och 10k om jag inte har fel. De pengarna måste ju ta nånstans ifrån. Om inte O'Learys / Flipperdoktorn vill bjuda oss på de tusenlapparna, så måste vi betala samma summa.


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Tänkte väl mest att dom kunde sponsra då med "6000"
Han är ju dock med på hemsidan etc.. Går väl bra att få in deras namn på tshirten tex. Alt om man kan få dit några fler spel att gnaga på så får dom som vill spela på deras.... Inte den som är den ... Släng på en hundring i avgiften.... Lite medling får det väl vara 😊
Ingen aning hur budgeten ser ut eller sluträkningen blev ich hur dom pengar som kommit in fördelats. Sponsring är väl ett alternativ... Birde väl finnas något företag som kan bidra?? Litet bidrag som större spelar ju ingen roll..


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Vi kommer att ha ett möte inför SO 2014, så jag kan ta upp frågan. Det känns dock lite som att be att få ta hem en doggybag när man blivit bjuden på middag...

Däremot har du rätt i att det finns klar potential att ha fler sponsorer. Vi får låna lite grejer gratid (iZettle, iPads, etc), men tröjorna är helt ounyttjade och hemsidan är bara några banners från spelleverantörerna. Problemet är att hitta nån som kan ragag sponsorer (eftersom det måste ske mestadels på dagtid).


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Ja doggybag känns lite fel ju :-)
Men fråga går väl alltid. Kan väl anta att ni känner utställaren väl och med tanke på att han hyr ut spel så hade på min tid som utställare/uthyrare dom pengarna inte varit nåt att prata om då dom tävlande står för allt spel på flippren i princip då avdelningen är " typ abonnerad" och den goodwill man får genom att "sponsra" SO, EM, SM...och kunna använda det på sin hemsida, utskick etc. hade i min värld iaf varit värt det utan problem. Är ju egentligen småpengar så tycker väl att det borde gå att lösa lite sponsring även på andra saker. Men det vill ju till en person som vill och har tid däruppe att få till det.  Vet ju bara hur det var i föreningsvärlden .. Där jagade man allt... Från 500- 5000... Men ofta så gick det skrapa ihop en del slantar mot lite reklam i programbladen. Det som var lättast självklart var väl att låna utrustning. Tänker på er datautrustning och det är ju kanon.
Nu är det ju mycket om just gratisspel .. Och det blir ju lite riktat tryck mot en person och olearys... Inte riktigt meningen.. Jag betalar gärna och skulle helst kunna lägga en slant till utställaren gör lån av spel genom att få in pengar från annat håll... Ville bara poängtera detta så det inte uppfattas på annat sätt. Utställare har det inte fett så....
« Senast ändrad: december 16, 2013, 23:39:24 av ubbla »


Tags: