Frispel

sedan 2001

Dmd problem Grand Prix (Stern)

Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Flyttade batterihållaren idag, satt ingenting på kortet bakom den. Får alltid upp LOCATION ID: 00 samt GAME ID: 00. Ska det vara så? Ibland fungerar det, ibland är dmd:n svart, ibland låser bilden sig. Kan en ic krets fungera ibland?
Winners dont use drugs


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Under dagen idag så försökte jag lokalisera felet och det gick att spela någon minut och sen slocknade dmd:n eller frös. Ibland hjälpte det att reseta på kortet, ibland var jag tvungen att starta om spelet. Sen hade jag tävling ikväll och då funkade det klockrent i ca 6 h till jag stängde av det. Blir inte riktigt klok på det här...
Winners dont use drugs


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
intermittenta fel är inget man önskar sig i spel.
En del har använt sig av kylspray för att felsöka och finna sådana fel som glapp eller värmebaserade fel hos kretsar på kretskort.
« Senast ändrad: augusti 01, 2013, 18:04:09 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Ja det här är nytt för mig.. När jag lossade kortet var även en kontakt till bandkabeln limmad i ena kanten med smältlim, även en kontakt på dmd:n är det. Kan det vara original eller har tidigare ägare haft problem? Tycker inte dom sitter sämre än än på något annat spel.
Undrar fortfarande magneternas funktion och placering. Dom kan ju sitta längs med hela kabeln, bör ju ha något med avstörning att göra. Hittar heller inget i manualen om dom. Varför sitter det inte sådana på bandkablarna till dmd på äldre spel?
Winners dont use drugs


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Smältlim på de kablarna är från fabrik på Sternspelen...


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Någon som kan kolla på sitt stern spel om det ska stå LOCATION ID: 00 samt GAME ID: 00? Blir inte klok på detta, nu när jag kom ut dagen efter så dör dmd direkt efter detta har visats, plockade ut delen med dmd:n och kollade alla kontakter och resetade men samma sak, sen satte jag tillbaka dmd och då funkade det igen..
Winners dont use drugs


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Så står det väl på alla Stenspel vill jag minnas, som operatör kan man sätta ID på spelen och spelställena. Det som händer sen är ju dock inte standard


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Ok, tackar, antar att det skiftar info från ena kabeln till den andra eller nått precis efter detta har visats IOM att det är då det inte fungerar (oftast) .. Ska se i boken om jag hittar något.
Winners dont use drugs


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Lite tröstlöst, när jag startar spelet så funkar det ett par minuter, sen hänger sig skärmen eller blir svart. Drar jag ut bandkabelkontakten på kortet till dmd:n och sätter tillbaka den igen så fungerar det till jag stänger av det en längre stund. Då är vi tillbaka till början igen.. Någon som har några idéer? Tacksam...
Winners dont use drugs


Tags: display DMD