Frispel

sedan 2001

EPC 2013 och hyrfilmer

Pal · 66 · 14576

Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Hej!

EPC-arbetet rullar på, och hemsidan kommer att släppas nästa vecka.

Det kommer bland annat att spelas två lagtävlingar. En för landslag, och en sekundär lagtävling för icke-landslagsspelare. På så sätt kan vi både ha en riktig landslags-tävling, och samtidigt tillåta att alla som vill kan spela i ett lag.

När det gäller landslagen så är det ett lag per land som gäller. Alltså behöver Sverige välja ett lag. Vi har ju gjort det här förut, och i de flesta fall kommit fram till att topp-4 bland svenskarna på IFPA-rankingen ett visst datum är landslaget. Det är den metod jag själv förespråkar, och ett lämpligt datum är väl första september?

Hur de andra länderna gör vet jag inte (än), men det är ju upp till dem.

Diskussionen är fri.
« Senast ändrad: september 17, 2013, 16:31:45 av Pal »


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag tycker som bekant också den beprövade whoppermetoden är bra.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Vore det inte bättre att sätta ett datum som t ex är tre månader innan EM? För en del så kanske det är skillnaden mellan att åka och inte åka.På senaste EMet i Spanien så var Reidar fjärdeman i laget månaderna innan EM gick av stapeln, dock så gick Jan-Anders förbi honom en eller två veckor innan och tyckte sig ha rätt till platsen (Vilket han kanske hade eftersom inget var sagt). Tror att det slutade med att dom singlade slant om vem som skulle spela eller inte.
Dock hade jag själv blivit rätt irriterad om jag fick lämna bort min plats då någon gått om ett par dagar innan på WPPR-rankingen då jag själv antagligen bara hade åkt om jag spelade både i laget och den vanliga tävlingen.

Så mitt förslag är att lägga ut laget tre månader innan samt en lista med reservordning efter det.
« Senast ändrad: juli 02, 2013, 11:25:47 av IFK »


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
IFK: Du måste blandat ihop mig med någon annan. Jag var inte ens med i EM i Spanien och har dessutom aldrig diskuterat landslagsfrågan vare sig på eller utanför forumet.


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil

LEL

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 150
    • Visa profil
  • Stad: Gävle

JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Varför inte använda 1 januari? Det är ju också brytpunkt för IFPA-kvalificering och dessa listor är lätta att finna.
Född med tur.


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Menar du att landslaget ska hålla i ett helt år utan förändringar (förutsatt att folk fortfarande vill och kan vara med) oavsett hur dessa personer spelar under året?


cw

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1013
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Det tycker jag är en bra idé

De få som ligger i topp gör inte det på grund av en formtopp. De har kämpat sig dit under ganska lång tid. De brukar vara starka när det gäller.

Mvh en öldrickande slaskspelare ifrån västkusten


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
I just det här fallet så går EM i Sverige, så åka-eller-inte-åka-argumentet faller lite. Men i övrigt har jag inga starkare åsikter om datumet. Både 1/9, 1/7 eller 1/1 funkar för mig. Kanske ta ett beslut att 1/1 varje år gäller som landslagsranking för det året? Då slipper vi ta upp frågan igen.


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Jörgen: Det stämmer att jag "tyckte" mig ha rätt till landslagsplatsen, då det inte fanns något sagt annat än att det var whopper som skulle gälla och inget datum bestämt. Enligt Inken i EPC-tråden 2012 var det jag som hade platsen då Jan-Anders inte kunde åka med.

Det enda tyckandet som förekom i Madrid måste då ha varit att du anmälde ett landslag som inte var korrekt, där du tog in Reidar som inte var på whopperplatsen efter den som hoppade av? Detta gjorde mig något upprörd, eftersom jag inte hade åkt om jag inte var med i landslaget.

Trots att jag inte behövde det valde jag att singla slant med Reidar om platsen eftersom han, enligt din laganmälan, trodde att han skulle spela. Slanten talade om för oss att det var jag som skulle spela och så blev det.

Slutsats: Jag tar lite illa vid mig när du framställer det som att jag bufflat mig in och tyckt hit och dit.
Du skriver att du hade blivit irriterad om någon hade gått om dig precis innan tävlingen. Då får man spela bättre eller vara med på fler Wppr-tävlingar.

Lika irriterad på att någon går förbi precis innan, lika glad kan man bli om man precis tar sig förbi och in i landslaget. Om då någon anmäler ett lag utan att kolla vad som gäller vilket gör att man får singla slant om platsen man har jobbat sig till är troligen mer irriterande.

On topic: Omröstning på sidan. Eftersom vi har kommit fram till att Wppr är det som gäller får det bli tidsalternativ.
1. 1/1
2. 1/7
3. 1 månad innan tävling
4. 3 månader innan tävling

Till exempel


REY

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
  • Stad: Skövde
Blir det något EPC? Dags att boka tågresa men hemsidan är fortfarande inte uppe. Hinner man kvala i både classics och main om man är på plats vid 12 på lördagen?


WIZ

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 368
    • Visa profil
  • Stad: Köbenhavn
Vi er 15 danskere med flybillet - så det ville være så jætte cool om det blev til noget ;-)


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Palle har skrivit så här på Europinballforumet:
Jag citerar:

"
Hi!
Some news about EPC:

Chronological schedule:

Friday 2013-09-13:

1800-0000: Main and classics qualifications


Saturday 2013-09-14:

1000-1900: Classics qualifications

1000-2200: Main qualifications

1300-1600: Team qualifications

1600-1900: Team finals

1900-0000: Classics finals

2200-0000: Main qualifications margin hours


Sunday 2013-09-15:

1000-1800: Main finals

1800-1900: Price ceremony


Side tournaments will be one-handed, set the highscore, pinball orienteering and one minute play. Details and schedules will be published on the web site.


Tournament system (in short):




The system will assign a three hour qualification time slot to each player. Each time slot has a limited amount of players. Players will be allowed to choose time slot at registration time, confirmed when payment is received and on a first come first serve basis. One exception: Team players will not be able to choose time slots between Saturday 1300 and 1900. And of course you can't choose to play the main and the classics qualification rounds during the same time slot. Players participating in the classics finals will be able to use the margin hours later on Saturday to complete their main qualification rounds, if needed.




Players will play two-player games on four random machines with two tries on each machine. On certain machines (with physical locks), players may choose to play two singel-player games. This is not match play - the scores will be individually compared to all other players that played the same machine. The best score on each machine for each player will count, combining the four scores in an entry in the SO/PAPA way. At least the 32 best players (probably more - we aim at 25-30%) will advance to the finals. The number will be adjusted as people register for participation, and final decision will be made after registration ends. Registration will end on Sept 6.




The finals system will be head to head in a cup ladder with buys at different levels. At least two levels of buys will exist for the top qualifiers. Each match is played on three random machines.




The general rules will basically be the same as for Stockholm Open: http://www.stockholmopen.nu/rules.php




The cost will be 300 SEK (about €27) for main and 200 SEK (about €18) for classics. We will have T-shirts on sale for 100 SEK (about €9).




More details about the system will be published on the web site.





Team tournament:




There will be a primary and a secondary team tournament. The primary is for national teams only, registered by the IFPA country director for each country. The secondary is open for all other players, and team constellation is free (including across country borders) and will be registered by each team on the web site. They will be played at the same time and using the same system. A player can participate in one single team only. Team players can not choose to play their main and classics qualification rounds during Saturday 1300-1900.





The format in short: Qualification play with two tries on three random machines set to four balls. Two machines with split flipper play, and one machine with one ball per player. Teams are free to choose what to play on which machines, and who plays in what position. The finals will be the same format, but head to head in a cup ladder and only one try per machine. If we will use buys or not depends on the number of teams registered, with final decision after registration ends. The cost will be 100 SEK (about €9) per player = 400 SEK (about €36) per team.




Registration:




The web site will be released at https://www.europinball.org/ next week (the release will be announced here and elsewhere), with online registration available for both individual players and the free constellation teams. National teams will be registered by IFPA country directors (and not on the web site). All info about the tournament will be posted on the web site. Registration ends at Sept 6, and payment needs to be recieved by us on Sept 11 for the player or team to be eligible for participation. There is no cap on the number of players or teams - everyone that wishes to participate will be able to do so.




We need volunteers. The job is easy - our scorekeeping app is very intuitive, and reception work is also a piece of cake. Everything is in English, so you don't need language skills (other than English). You will be able to sign up for voluntary work at the web site, and it will grant you a free meal in the O'Learys restaurant.




The venue:




Heron City is a combined shopping and entertainment center. There is all kinds of shopping, a grocery store, several restaurants (both fast food joints and "real" restaurants), movie theatres, arcade games and of course pinball machines inside the building. In the area there's also a bunch of other business, including the world's biggest IKEA store. The Skärholmen neighborhood (SKHLM), a 10 minutes walk away, have even more to offer, and central Stockholm is less than 20-30 minutes away by car or public transport, depending on traffic. Location: http://bit.ly/1amNXUc




There are three hotels nearby. We are working with all three hotels to make a good deal, and we will also have a central Stockholm hotel option. Details will be posted on the web site.




All players will have a 20% discount on anything they buy in the O'Learys restaurant. You will get your discount coupon at the reception when arriving on the premises.




Game cards:




The training games and side tournaments will be money (not coin) operated. Games are paid for using an electronic card system. You will be able to buy game cards at the reception or in the O'Learys resturant. The same game cards can also be used on all arcade games on the premises. All tournament games are of course set on free play.





Let me know if you have any questions.




Regards

/P"


Tags: