Frispel

sedan 2001

Gräfsnäs Pinball Battle 23-24 aug 2013

LOP · 74 · 19188

LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Markus berättade idag att jag inte sagt något om tider, så det börjar väl bli dags.

Tanken är som förra året att närboende (inom ca 10 mil) kvalar på fredagen mellan 16 och 24, och övriga på lördagen mellan 10-17. Kl 18 drar slutspelet igång.

För er som kvalar på lördagen gäller att inte ta sovmorgon. Helst ser jag att de som åker längst ifrån droppar in senast 12. Bor man inom tio mil och av någon anledning inte kan kvala fredag gäller 10.00!

Har man anlänt till hotell redan på fredag kväll men inte kvalat då gäller också 10. Jag tror ni fattar, ligg inte och dra er.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Spelsystemet kan ju vara intressant också: Samma som förra året, dvs 2 försök på varje spel (3 i classics) och det bästa räknas.

Placeringen per spel räknas sedan om till poäng enligt tabell på BPP:s gamla sida och de 24 bästa går därefter vidare till slutspel. Hur slutspelsträdet kommer att se ut syns också på samma sida, men man får ta bort första rundan där. 24 till slutspel alltså.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Har varit därute idag och kollat läget lite. Fick bl.a. avhysa en igelkott som valt att lägga sig i tävlingslokalen :-). Nu finns det också wlan i ruinen, lite standard får det väl ändå vara på ett 1500-talsslott.

För den som gillar gamla grejer är det veteranbilsträff i parken på torsdag kl 18. Förhoppningsvis hålls även flipperruinen öppen då (endast förströelsespelen)

För den som gillar ännu äldre grejer kan man ju alltid åka ångtåg till tävlingen på lördagen. Avgår från Anten (ca en mil åt Alingsåshållet till) kl 11.00, framme strax före 12. Kan bli svårt att ta tåget tillbaka om man ska hinna tävla men det går bussar och säkert också en del bilar. Mer info på AGJ:s hemsida

Fredagens specialare är pubkväll på Lindelövs Slottscafé som ligger granne med slottet. Öppet från 18.00. Köp öl och ät av bjudbuffén.

I ruinen kommer det finnas lite kioskverksamhet med korv, snask och läskeblask. Dock ingen ölförsäljning, däremot får man gärna ha med sig eget om man vill. Och på lördagen grillar Claes gris som sagt. Priset får nog revideras till en hundring där. Då är det inklusive bröd och potatissallad från Lindelövs (samma som styrde maten förra året).

Vill man inte äta gris eller om det inte räcker till alla är Lindelövs Slottscafé öppet till 16.00. De ordnar vegetariska rätter också men då får man gärna säga till någon timma innan så fixar de, men det finns inte så bra vegrätter på den vanliga menyn.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag ser precis att senaste X-men-rommen (1.3) kom 13 juni i somras.
Kan man hoppas på att få testa den? :-)
Verkar vara lite kul grejer med där, t ex:
"Added a combo system.
*Unique Combos"


cho

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
"Parkeringen är utanför själva parken, kör alltså inte in i parken."

Gäller det även oss som har ett presentabelt fordon/mobilt konstverk?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Senaste ROM:en sitter i - jag kollade i veckan. :-)

Gångstigarna fram funkar bäst med sådana där fyrhjuliga motorcyklar...


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Senaste ROM:en sitter i - jag kollade i veckan. :-)

Gångstigarna fram funkar bäst med sådana där fyrhjuliga motorcyklar...


cw

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1013
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

cho

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Aha, ska kolla om jag hinner sätta på monsterbilschassit då.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Senaste Xmenrommen ja. Parkering utanför ja.

Det kommer vara ganska strikta tiltar för att undvika att spelen flyttas runt för mycket, golvet är inte helt jämnt så det är bra om spelen får stå kvar på sina platser.

Set the Highscore blir på Metallica LE istället.

Kvalställningen kommer uppdateras live på sdtm.se/grafsnas. Tittar man in redan nu ser två fejkscorer så man kan se hur sidan kommer att se ut.



fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Perfekt, strikta tiltar är lika bra som planekonomi..
Matchstick Pinball


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Angående X-Men så är det bra att veta hur ni har ställt in modes. Kan man stacka eller måste man köra dom en och en. Det är ju numera en inställning.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Bra fråga Jörgen!
Default för att stacka X-Men är tydligen "OFF".
"ON" låter roligare! :)

(Default för att stacka Villain och X-Men är dock "ON", och det är ju bra).


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
I nuläget står det på default, dvs stackable X-Men off men X-men + Villain on, Villain + X-men också on. Fler som tycker som Mats, ni har en timma på er att övertyga mig =)


Tags: