Frispel

sedan 2001

Frågor Whirlwind

ANX

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Sista infästningen är i ventilationsgallret i bakant på kabinettet,så det verkar ju logiskt att den fortsätter upp till backboxen.

Mvh/Håkan


ANX

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Godkväll.

Har nu satt fast jordkabeln i backboxen.

Har även hittat felet med extraboll targeten,det fattas en bricka och låsbricka på en av piggarna man fäster kretskortet/droptarget på coilen(ni fattar säkert vad jag menar).Är det specialgrejer eller kan man köpa det i järnaffären?

Hittade även en kontakt som inte satt i,troligtvis hakat i stödstaget till spelplanen.

Har justerat flipprarna,och några switchar,så nu till "The Million Dollar Question": Kan jag starta upp spelet nu utan fara,och gå igenom testerna?

Mvh/Håkan


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Välkommen,

Utifrån dina frågor i första inlägget, och det som senare skrivits , så tycker jag svaret på "million dollar question" är , JA.
Har svårt att se att spelet skulle ta skada.
Har inte kollat upp "blinkande lampor i backbox" men kan det var den typen av lampor som inte finns längre som blivit ersatta med vanliga icke blinkande kanske ?
(som nyare spel , TZ , DH m,fl)

Men , HALLÅ, vad gör ni flipperägarei i Jönköping med omnejd, typ Bankeryd, Habo, Hovslätt...... ;)
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


ANX

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Hej.
@CC:Det sitter Noflix Leddar i backboxen,och de som sitter i mittenraden (och som jag förstått ska blinka)ser likadana ut som de andra,men har som en liten metallplatta under glaset.
Kanske är helt fel typ av LED,eller har jag missuppfattat att dom ska blinka?

Kanske någon annan som har ett Whirlwind kan bekräfta eller dementera vilket det ska vara.

De jag sett på Youtube har blinkande lampor iallafall.

Tack så länge.

Mvh/Håkan


ANX

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Hej.
Startade flippret och får direkt"Adjust Failure" i displayen och ett pingljud.

Har ju bara bytt batterierna i backboxen,justerat flipprarna,satt dit jordkabeln i backboxen,böjt lite på en switch och satt i en kontakt till miniswitchen till flashern som sitter där kulan kommer ner på snurrskivorna.

Vad kan vara fel?

Mvh/Håkan


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Du har min mail och nummer i det mailet du fick. Du får slå mig en pingla.....
( jopp cc, finns här :-) )
« Senast ändrad: juli 01, 2013, 00:05:36 av ubbla »


ANX

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
@INK:Det höll ju highscore och andra inställningar före batteribytet,för det är väl till för det,som i en dator?

Såg att ena kabelhärvan från trafon klibbat ihop(se bild i mitt galleri),men pillade isär några av kablarna,och dom verkar hela,vad kan ha orsakat det?

@ubbla: Slår dej en signal nån dag i veckan.Några tider som är mer lämpliga än andra?

Mvh/Håkan


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

ANX

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Ok,såg nån youtube video där snubben placerat hållaren bredvid displayen på baksidan,kan det va nåt?

Mvh/Håkan


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping

JPN

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Det är inte så enkelt att du bytte batterier när spelet var avstängt och att det därför tappade sina inställningar?


ANX

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Jo spelet va avstängt och kontakten urdragen vid bytet,är lite nojjig för el så därför vill jag inte pilla i spelet med strömmen på.

Får testa att gå in i menyerna och se om det funkar.