Frispel

sedan 2001

En rapport om flipper på Liseberg.

Lars

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Vid dagens besök på Lisebergs spelhus gjordes den mycket positiva upptäckten att Liseberg köpt in två stycken World Poker Tour. Inte var dag man får spela på ett sprillans nytt spel! :-) Det exemplar jag provade fungerade till belåtenhet.
Vidare hade ytterligare ett Elvis samt ett LOTR hittat tillbaka.
« Senast ändrad: april 30, 2006, 00:17:12 av Lars »


Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Hej.

Till att börja med så borde ju Liseberg som  är ett så välrenomerat företag se det här med flipper som en tillgång och glädje för sina besökare.
Om det nu inte ger toppkassor, så ger det i alla fall ett stort nöje till många och med den fina lineup dom alltid haft så borde dom se det som en stolthet och tillgång att ha några väggar med flipperspel.

Många föräldrar som besöker Liseberg med sina barn kan nog lätt hamna här inne och spela spel, och är dom då likt mig uppvuxna med flipperhallar så är nog inte 5´orna långt borta.
Om sen 5´orna rinner väl snabbt så är dom ju inne i ett nöjesrus med allt vad ett "en gång om året besök" på Liseberg innebär.

Ungarna har sitt åkband och föräldrarna måste spendera tiden med annat...annat lär ju vara både flipper och arkad (beroende på årgång)...men att hamna på Tyrol eller motsvarande funkar ju inte en hel dag.
Själv har jag alltid åkband, men jag spenderar även mycket tid inne i spelhallen.

Om "matsod" och andra med honom fick ge sig på spelen, så skulle dom säkert hålla hela sässongen!
Jag tror inte bossen är sååå snål, utan det handlar nog mer om uppgivenhet över att det blivit så många spel att ta itu med.
En balltrap då och då, eller något småfel har ju alltid varit flipperspelens dilemma, men det får ju inte äventyra dess värde i en för övrigt fin park som Liseberg.

Flippernördar som vi kanske "gnäller" över switchar som inte fungerar, men det ser ju inte en vanlig "en gång om åretspelare", utan stoppar glatt i en peng igen...så länge spelet är upptänt och ser frächt ut!
Då tar ju inte heller tiden att laga några spel så lång tid ex: en gång i veckan.

Hur många minns inte 92-93 då Addams var ett förbannat bra spel och det drog in hiskeliga kassor?
Nog skulle väl ett Addams i toppskick dra in nära på lika mycket idag med en så välbesökt spelhall som Lisebergs!

Själv matar jag gladeligen i 5´or oavsett vilket spel det är, så länge jag bara har tiden och att spelet är i bra skick...inklusive Popeye :-D

Tala nu om för bossen att ett nyrenoverat spel håller länge och ger tillräckligt bra med stålar...men mest ger det många nya besökare ett leende när dom går hem.

:-)
/Stefan

edit:
Fick ändra 5:orna till 5´orna så ni vet vad jag menar :-D
« Senast ändrad: april 30, 2006, 02:49:34 av Pinballark »


lenny

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
  • Stad: gbg
norrsken,fint och vederhägtigt,känner du slanet?


Tags: