Frispel

sedan 2001

Skrotspel

P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Nu har vi köpt ett Flash Gordon till LPA, och jag måste erkänna att jag gillar det skarpt. Jag pratade med MS för något år sedan och ifrågasatte hans fäbless för vad jag kallade skrotspel och han kommentar var ett lugnt; vänta du, du kommer att fatta i sinom tid.
Sinom tid har kommit, och jag känner att samlingen får utökas, men då uppkommer frågan om vilket spel från denna tid som är bäst. Jag gissar att det är pre system 11 jag är ute efter, men litar på att Bally berättar vad jag vill ha:-)

Frågan är då; vilket spel från typ 80-85 är bäst?


cw

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1012
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Se där ja :)

Fathom & Centaur är klart de två bästa, men kan vara lite bökiga att få tag på. Två andra bra är Embryon och Eight Ball De Luxe.

Sen Gillar jag Frontier och Dolly Parton skarpt, även om de är lite mer basic.


cho

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Centaur, Fathom och Embryon i den ordningen. Snygga och bra spelupplägg - håller än idag tycker jag allt.


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Centaur har jag inte provat. Fathom är supersnyggt,men jag är inte helt såld på regelverket,men jag litar på er. Dolly Parton provade jag i Holland, men blev absolut inte såld.
Jag spelade något i ruinen med multiboll och låsning av bollar på höger sida. Troligen var det då vändningen kom, för jag tyckte det var väldigt spelbart. Vilket var det? Antar att det var ett MS-spel, då det var väldigt fint.

Annars gillar jag silverball mania eller Harlem globetrotters. Synpunkter?


GTO

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 497
    • Visa profil
  • Stad: Laholm
Sent ska syndaren vakna;-)

Då MS har nämnt alla bra Ballyspel så får jag försöka propagera för Williams klassiker.

Bra enkulors Flash, Gorgar och Blackout
Multibolls Barracora och Firepower


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Silverball Mania är kul och ett av de absolut snyggaste som finns, imho.


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
PQ spelet som var i ruinen är mitt. Det du tänker på är STERN Viper. Kanske inte det lättaste classicspelet att få tag på..men letandet är även det kul.

Silverball Mania är ingen favorit hos mig. Snyggt, men spela, njae. Däremot är Harlem Globetrotters ett kul spel. Har inte INK ett par stycken stående som han vill bli av med?

Williams? Vad är det för obskyra saker :)


Fredrik

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Furulund
Stern Flight 2000 är min personliga favorit, bra ljud, multiball som är en utmaning att få i gång.


dri

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 270
    • Visa profil
  • Stad: Santa Cruz, CA
Lägger min röst på Firepower, Barracora och Blackout ifrån eran som efterfrågas. Sen är ju Gottlieb liren Pink Panther, Counterforce och min absoluta favorit (ta med till öde ö ) Genie riktigt fina "skrotspel".

Edit: Spelade ett Nitro Ground Shaker som såg ut som det rullat av fabriksgolvet samma dag för någon månad sen, väldigt simpelt och en kul bonus att bygga på - förhäxad blir man av dess skönhet. Av någon anledning så blir jag alltid stående vid ett "skrotspel" när man är hemma hos en samlare. Vem bryr sig då om titlar som alla andra har?
« Senast ändrad: maj 18, 2013, 06:22:45 av dri »


mate07

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 297
    • Visa profil
  • Stad: Fjärås
Om jag får lägga en röst så blir det på det bästa WMS spelet (enligt en enögd WMS fantast)från eran.
Black Knight.
Svårt att mästra och än svårare att hitta I bra skick.
Sen har du ju en trevlig klassiker I Gorgar som var första WMS spelet med prat.

mate07
mate07


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Det verkar som att det redan ska utökas med;Tri Zone, Flash, Black out och Evil knievel. :-)


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Verkar inte finnas någon hejd på pengaflödet hos skånepågarna??

Varför är det bara jag som gillar Space Invaders...?
Matchstick Pinball


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Ta våra fem skrotspel, släng in popeye, judge dredd och lotr så är vi väl halvvägs till ett av dina kosmetiska LE-spel, Mirko von Anka!


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
Haha, stackars Mirko.

Nåväl, jag gillar också Nitro Ground Shaker skarpt, även Joker Poker (som jag nyligen bytte bort)

Du kanske borde byta ditt Rolling Stones mot MSH's classics?


Tags: